torsdag 21. februar 2013

Behovet for farger og andre behov..

 

 

 

I fjor på denne tiden deltok jeg i Nibs utfordring om farger med dette bildet. Jeg deltok i år også, men med et annet bilde. Om vi har aldri så lyse / hvite hjem så blogges det om farger i Februar.

Men det er vel da vi begynner å lengte til våren, og med den kommer naturens farge tilbake til oss, så det er vel et behov vi har.

 

IMG_5648 (640x492)

 

For å si noe om bildet så tok jeg vare på et par vinflaske og en gløgg flaske., og fant noen krukker som manglet lokk. Satte dem sammen med lys og pynt fra Nille og vips! så ble det fargerikt.

Kanskje litt FOR fargerikt, for når jeg ser galleriet til dette års galleri nib, så går det mye i sort hvitt og en kontrastfarge. Men det er vel det som er trenden.

Jeg har jo tidligere vært noe kritisk til disse utfordringene. Mest fordi de er ganske forutsigbare, og at det ikke handler så mye om hverdagskreativitet. Så egentlig burde Nib bytte navn til Norske trendblogger (NTB) For vi er nå flere ( har jeg sett..) som ikke helt føler oss hjemme i konseptet.

Men for all del… Å delta eller være med i Nib er frivillig og jeg skal altså ikke bruke mye tid på å sutre over det. Men jeg ser at de har pekt seg ut en retning, og gitt slipp på mangfoldet og det er litt trist syns jeg.

Da ønsker jeg absolutt alle en flott Torsdag

4 kommentarer:

  1. Ja det er som regel ikke vanskelig å vite hvilke stiler som går til topps i Nib's utfordringer. Men som du sier, det er frivillig å være med. Men er det mange som liker litt andre stiler som er med, så kanskje det kommer noen frem i køen etterhvert.
    Ser på bildet ditt og får lyst til å gjøre litt her. Men samtidig har jeg vel egentlig ikke overskudd til noe særlig i dag. Har hatt noen travle dager så det er godt å slappe av litt.
    Ønsker deg en herlig dag .)

    SvarSlett
  2. Så fin blogg du har! Her må jeg se mer! Deilig med litt inspirasjon!

    SvarSlett
  3. Jeg er så enig! Derfor gidder jeg aldri å delta på slikt. Mitt hjem følger ikke trenden, foretrekker å kjøre min egen stil med litt inspirasjon fra andre - sånn etterhvert. Syns bildet ditt er flott jeg. Vi er jo så glad i grønt gress og fine farger om sommeren, så hvorfor ikke? :)

    SvarSlett
  4. Herlig bilde.
    Synes det er så flott at flere går mot litt farger på denne tiden, og gjerne mer enn svart, hvitt og en kontrastfarge.

    Fin dag til deg.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.