søndag 30. mars 2014

Vårblogg

 

Jeg er av de som forandrer på ting hele tiden. Møbler flyttes fra rom til rom og bilder byttes ut eller finner andre steder og sånn er det med bloggen også og nå fikk jeg lyst å gjøre den litt vårlig.

 

IMG_0118 (640x427)

Våren er nok ikke kommet så langt her enda, men den er i  anmarsj det har jeg sett, for under smeltet snø titter krokusen såvidt opp av jorda. Dette bildet er nok fra i fjor og viser stemorsblomster plantet under skåret av en knust potte.

Jeg har igjen arbeidshelg, det har ikke vært mange frihelger de siste tre månedene, to tror jeg men sånn er det å være vikar og føle at man må ta det man får. Men nå føler jeg det begynner å “ta på” Jeg er vikar på to steder og jobber nok tilsammen over 100% og det kjenner jeg er slitsomt i lengden.

Nå gleder jeg meg til påsken og noen vefortjente fridager, da håper jeg på en hyttetur. Det har vært en tradisjon, men nå har jeg ikke vært der på snart et og et halvt år…..

 

IMG_7157 (594x640)[9]

 

Her hatt jeg hatt noen nydelige morgenstunder med nykokt kaffe. lyden av bekken som klukker litt lengre bort, fugler som kvitrer, suset av innsekter og varmen av sola. Og det lengter jeg til nå.

 

Nyt Søndagen.

7 kommentarer:

  1. Godt med frihelg. Jeg skal nyte søndagen med å gå på skattejakt i låven min.
    Fant nemlig noe under låven i går som jeg ikke visste om. Gleder meg til å få det
    fram i lyset og se om det kan reddes. Blir nok ett innlegg på bloggen min om dette
    senere. Håper du også skal gjøre noe avkoblende og morsomt i dag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. ÅÅÅ så spennende, gleder meg til det innlegget og å se hva det er. ER nok jobbesøndag på meg denne helga også. Meb, men.. Har vel noen fridager foran meg i neste uke.

      Slett
  2. Ønsker deg en fin jobbdag og fine dager til uken :) Her er det mannen min som jobber helg- 4 nattevakter, så jeg må tusle som en stille mus de timene på dagen han sover. Han sover heldigvis godt.

    Ja det er så godt med vår og alt som følger med den av lukt, lyder osv. Neste helg så skal jeg på hagemessa.

    Takk for alltid koselige ord inne hos meg :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  3. Håper du ikke sliter deg helt ut som vikar, vet hvordan det kan være. I det minste håper jeg du får deg en hyttetur til påske, det har du fortjent!

    Her i huset har vi sittet og beundret bildene fra badet hos dere, det blir SÅ STILIG. Den tømmerveggen blei bokstavelig talt helt rå. Og det var jo veldig lurt å jukse med toalettbordet på den måten. Hadde ikke du skrevet noe om det så hadde jeg ikke sett det. (",) Lykke til med sluttføringa.

    SvarSlett
  4. Vet hvordan det er å være vikar.
    Viktig å kose seg og slappe godt av når en kan.
    Jeg jobbet i perioder godt over 100%. Men måtte gi
    meg med det. Kroppen tåler det ikke så godt etter hvert.
    Ønsker deg ei riktig vårgod :)

    SvarSlett
  5. Typisk kvinner det, å jobbe som vikar og å ta på seg for mye. Ta vare på deg selv og nyt våren! :)

    SvarSlett
  6. Ja,här var det vår på Bloggen!!!
    Jättefin design!!!
    Det låter inte bra att du jobbar så mycket,du måste tänka på dig själv också,,,
    men är man vikarie,blir det tyvärr många helger.
    Här i Småland har vi haft en helg med nästan sommarvärme!!!
    Jag och min man har druckit kaffe utomhus i trädgården för första gången i år,,,det var så skönt!!!
    Men nu ska det visst bli lite svalare igen i veckan...
    Hoppas att du får många och långa fina stunder på din bänk framöver!!!
    KRAAAM!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.