torsdag 22. januar 2015

Den beste dagen


Først vil jeg takke dere for fine tilbakemeldinger på forrige innlegg, det motiverer. Jeg blir nok ikke å legge ned bloggen enda, så lenge jeg selv har slik glede av å besøke blogger både kjente og nye så blir nok også denne bloggen å bestå en stund. Samtidig er det godt å se at flere tenker det samme. Jeg må også se litt på instillingene for jeg har fått tilbakemeldinger også på mail.
Jeg kunne egentlig tenkt meg at noen startet opp med en blogg for oss som vil ta vare på gamle tradisjoner, der man kan ta opp ulike temaer knyttet til det, der medlemmene kunne dele erfaringer.  Noe liknende som NIB men med bygningsvern, tradisjon og glemte verdier som “ånd”  Det står høyt på ønskelista, så hvis det finnes noen kreative datakyndige og flinke folk der ute som ville påtatt seg arbeidet hadde jeg likt meg veldig.
Så til dagen i dag. Plutselig en hel fridag midt i uka, eller…. ikke helt midt i uka men iallefall en hel dag fri !! Og ikke nok med det, da jeg kom seint hjem i går etter en lang dag med møter og jobb fra morgen til kveld, lå siste utgave av Lev Landlig urørt og uåpnet i plast på kjøkkenbordet.


IMG_2464 (800x800)


Der fikk det ligge til i morges og nå har jeg bladd som snarest i det og gleder meg tilå sette meg ned, i ro og fred å lese favorittbladet mitt. Bilder i fugleperspektiv og grafisk utrykk er populært, det har jeg fått med meg. Her har jeg prøvd meg på et litt skrått fugleperspektiv men langt i fra grafisk.
Primula er en blomst som gir farge og løfte om vår nå i januar, så må vi heller ikke glemme St.Pauliaen. Jeg har valgt en enkel hvit denne gangen men den fås i ulike rosa og lilla toner. Messingstake hører til på kjøkkenet og for meg funker disse med “skål” helt supert. I et hus under renovering kan det finne på å trekke både her og der. Når stearinen renner, så renner den ikke ned på duken men i skålen. Løperen er heklet av mamma og kaffekoppen er faktisk et bruktfunn. Jeg prøvde meg på en litt grafisk plasering, om man kan kalle det det men det jeg vil formidle med bilde er at denne dagen kunne ikke startet bedre. Når jeg i tillegg vet at det  kommer to nye stoler som jeg kan lene meg godt tilbake i, med pledd og en god kopp te virker kvelden også å bli den beste.
Livet smiler, det håper jeg det gjøt til alle dere også. Ha en strålende dag.

8 kommentarer:

  1. Ja her kom også bladet i posten i går, til og med dobbelt opp.
    Fikk ikke desemberutagen, så jeg ga beskjed om det, den kom
    i posten rett etterpå. Og denne måneden fikk jeg bladet levert både
    av avisbudet og i posten. Så her ble det skikelig kosestund i
    oppussingspausen i går ettermiddag.
    Flott at du fortsetter med blogging. Koser meg med bloggen din.
    Ønsker deg en herlig fridag :)

    SvarSlett
  2. God ide du har der, med en blogg for bygningsvernere, kanskje noe for Lev Landlig redaksjonen? Fikk veldig lyst til å lufte det for dem hvis du synes det er greit? Aktiviteten på bloggene går nedover, det er min erfaring også, jeg har en tendens til å glemme hele bloggen i perioder, og nå når jeg er her inne hos deg ser jeg at Tante Monica fortsatt strikker julestrømper ;-). Må prøve å få laget et nytt innlegg i løpet av dagen :-)

    SvarSlett
  3. Ser ut som en koselig start på dagen :)
    Nydelig duk også forresten ♥

    Kos deg videre!

    SvarSlett
  4. kos deg med fridagen, nyt den og gjør det du aller mest har lyst til:)
    Utrolig koselig hus dere har!
    klem Cathrine

    SvarSlett
  5. Jeg har fri i morgen og har spart bladet mitt til da. Alltid en flott overraskelse når Lev Landlig ligger og venter i postkassa. Har tenkt å starte dagen min i morgen akkurat på samme måte som du startet din i dag. Det er noe av det beste som finnes. Ro og fred, en kaffekopp og Lev Landlig. Intet mindre enn Hverdagslykke!!!
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  6. hva flotte bilder og inspirasjon !!! elsker hilsener fra angie fra Tyskland

    SvarSlett
  7. En perfekt start på dagen :) mitt blad ligger nå på do- der er jeg i hvert fall i fred :)

    Ønsker deg en riktig God Helg

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  8. Fridager midt i uka er en herlig luksus, det føles liksom som man har ekstra fri. (",)
    Det er en god idé med en samleblogg for oss som har et prosjekt på gang i et gammelt hus. Det hadde jeg også likt. (",) Jeg har stor glede av å følge alle med prosjekter som kan minne om vårt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.