tirsdag 17. mars 2015

Fra inspirasjon til realitet

 

For en god stund siden så jeg dette bildet i Lev Landlig. Det er tatt fra en gang som ikke er så ulik den vi har her på Bergheim med døra inn til resten av huset under trappa. Jeg så for meg at noe liknende som dette kunne bli fint her også.

 

IMG_0846 (256x350)[7] (1)

 

Da vi oertok huset var trappa kamuflert med en vegg som gikk helt opp i taket og dør til et kott under trappa, vi reiv veggen og gangen ble mer åpen. Innenfor døra var kjøkkenet, det er det forsåvidt i dag også men før hadde rommet både kjøkkeninnredning og spiseplass. Nå er kjøkkeninnredningen flyttet til det søm før var endel av stua.

 

IMG_0847 (640x413)[6]

 

Og sånn ble det..

 

IMG_2712 (737x800)_thumb[2]

Rommet innenfor et et stort “spisekjøkken”

I gangen er trapp, vegger og gulv malt, trappa skal få et strøk til og vegger og gulv skal etterhvert rives opp og byttes ut. Enn så lenge syns jeg selv at jeg klarte å gjenskape inspirasjonen fra det øverste bildet, jeg kunne jo nesten kopiert det men hva er nå vitsen med det, man bør jo tilsette “en dæsj” personlighet i det man gjør.

Men mye bedre ble det.

6 kommentarer:

  1. Kjempe fint! For et nydelig hus dere har.
    Ha en vakker onsdag !
    Klem Christins

    SvarSlett
  2. Det blei veldig fint, og bildene viser jo med all tydelighet at det har skjedd mye både i gangen og i rommene innafor! (",)
    Ha en fortsatt inspirerende vår!

    SvarSlett
  3. Jeg synes det er veldig artig å se slike prosesser, og ekstra flott at du viste inspirasjonen.
    Supert resultat.

    SvarSlett
  4. Syns dette ble kjempefint. Du har virkelig
    klart å få det til å se ut som på bilde i bladet.
    Er faktisk til forveksling likt. Kunne jo trodd
    det var din gang det var bilde av i bladet.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  5. Jag tycker att det blev såå fint!
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvarSlett
  6. Wow!!! For en fantastisk forskjell! Ble jo utrolig bra! også kjente jeg at jeg måtte lese meg videre inn i huset.. :D

    Takk! Ja, virkelig et røverkjøp med slagbenken i seg selv og med 4 stoler med også var det jo for godt til å være sant :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.