tirsdag 31. mars 2015

NIBs påskeutfordring.

 

 

Påskens festbord for en.

Jeg har fri og god tid til å pusle med nib-utfordringer,så jeg har laget et lite festbord for en person. Noen er faktisk alene i påsken så hvorfor ikke sette litt ekstra pris på seg selv nettopp derfor og bare nyte i fred og ro.

Jeg syns det må være en påskeramme rundt det hele, med grove tømmervegger og gammelt porselen er det nesten som å være på ei typisk norsk påskehytte.

 

IMG_3065 (640x463)

 

Det meste på bildet er bruktfunn, øser, tallerken, suppeterrin og håndkleet brukt som duk er alt kjøpt på bruktbutikker, bordet sto her da vi kjøpte Bergheim. Glasset er Ikea og litermålene er etter min bestemor. Tallerkenhylla er også Ikea men fylt med bruktfunn, klokkestrengen har husbonden sin mor brodert

 

IMG_3066 (571x640)  IMG_3067 (466x640)

 

Fra kjøkkenet ser man inn i stua som i anledning påsken er pyntet med roser. Ikke så mye gult å spore, men kanskje et annet år…

 

IMG_3070 (640x418)

Vil du se flere festbord klikk HER

7 kommentarer:

  1. Lykke til med utfordringen- krysser fingrene for deg :) Koseligere og flottere enn dette blir det ikke.
    Ikke mye gult her heller. Påskeliljen er avblomstret og i dag har jeg handlet rosa sengetøy. Er i maskinen nå- for det skal selvsagt allerede på i kveld :)
    Joda vi har pauser innimellom og da går det i film på Netflix. Finn jobber i hele påsken han nå.

    Ønsker deg flotte dager og hører våren har kommet for fullt i Trøndelag. Så en facebook venn derfra hadde lagt ut bilde av hvitveis. Det er da tidlig :)

    God Påske

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. så omtenktsomt
    og vakkert<3
    ønsker deg lykke til med utfordringen
    og god påske
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. så omtenktsomt
    og vakkert<3
    ønsker deg lykke til med utfordringen
    og god påske
    klem Eli:)

    SvarSlett
  4. Nydelig i all sin enkelhet <3
    Akkurat slik jeg liker det best:-)

    Ønsker dere gode påskedager :-)

    SvarSlett
  5. Så koselig! Og man kan absolutt nyte et pyntet bord sjøl om man spiser alene. (",)
    Kose deg med påskefri.

    SvarSlett
  6. Så inmari koselig :) Elsker veggen. Har nå brukt litt tid på å bla meg igjennom bloggen din, og har forelsket meg i Bergheim. Du har fått en ny fast følger ihvertfall :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  7. Nydelig bilder :-) Helt herlig med kontrasten mellom tømmerveggen og den lyse stua.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.