søndag 17. januar 2016

Mot lysere tider



Det blir lysere og lysere for hver dag, jeg merker det for hver uke som går. Det er rent deilig å
kunne ta skikkelige bilder igjen. Men enda er det forbeholdt helgene for enda er det mørkt når jeg kommer hjem fra jobb.




I dag ble det en runde på kjøkkenet med kameraet før jeg og hunden la ut på en ekspedisjon i snøværet. Og nå vil jeg vise fram resultatet, den kan se it som det er jul her enda men den ble kastet ut 13 dag jul. Imidlertid er jeg glad i rødt, også i interiøret, så det går en rød tråd i alle rom.



Lysekrona over kjøkkenbordet har hengt på soverommet i 3 år, før det hang den i trapperommet på Bjørkly, men saken er at den ble kjøpt forrige gang lysekroner var populære for ca 8-9 år siden. Jeg kjøpte den på Bohus og da syntes jeg det var sparsomt med "bling" i den. Likevel syntes jeg det var vel mye i de andre de hadde, så denne fikk bli med hjem tross sin beskjedne blingfaktor. Nå synes jeg den er akkurat passe og passer perfekt på Bergheimkjøkkenet.




I kjøkkenvinduet står noen blomster og furukvister fra jula men jeg synes det er fint å pynte med furu og granbar utover vinteren og azalaen kan jeg jo ikke bare hive ut heller. De gamle fine brune krukkene er kjøpt på bruktbutikker.




Da er nok ei uke i januar gått og ei ny står for tur, Snart er det februar og vi kan smått begynne å glede oss over våren som kommer nærmere og nærmere.
Ha en flott uke,

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra et nydelig kjøkken.
    Den vedkomfyren er kjempefin.
    Ha ei flott ny vinteruke :)

    SvarSlett
  2. Ja det er så deilig med dagslys :) nydelige bilder av det koselige hjemmet ditt.

    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Herlige bilder du deler;)
    Fin ny ukestart til deg!
    Klem Silje Marie

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.