lørdag 30. januar 2016

På riktig hylle eller hylle på riktig



Jeg er svak for hyller, ser jeg en ledig veggplass tenker jeg at der hadde vært fint med en hylle. Men så syns jeg ikke selv er jeg så flink til å få det fint på hyllene. Denne hylla fra Home and Cottage gir seg selv, den er lager for tallerkener, eller iallefall tenkt for det. Da er det bare å sette tallerkenene i så blir det fint liksom.








 Disse to fra Ikea sliter jeg mer med. Den gamle bollen fant jeg i en container da vi skulle levere hytteavfall. Den er hel men har en brist i seg så den blir nok mest til pynt. Mugga er fra loppis og lykta aner jeg ikke, bare at jeg har hatt den lenge. Foreløpig få de stå å pryde disse hyllene til jeg finner noe som passer bedre.




Det ble etterhvert endel Ikea på kjøkkenet, men når både stilen,prisen og tilgjengeligheten passer så hvorfor ikke? Både tekanne, sukkerkopp og mugge fra Ikea





Hylla over ovnen på kjøkkenet er ikke Ikea, den er hjemmelaget av taklister og litt grov plank. På bildet under som er fra jula vises det bedre hvordan det ble, Sokkelen som ovnen står på er støypt i form som vi laget av plank, så spikret vi på en list for å få profil i kanten.



Et koselig innslag på kjøkkenet

Nå går vi snart inn i den siste vintermåneden og den pleier å være kort. Jeg er mest glad for at lyset kommer mer og mer tilbake. 
Ønsker dere noen fine siste januardager.

3 kommentarer:

  1. Syns du klarer å få det veldig fint på hyllenen dine.
    Du har jo så mye fint å sette der.
    Jeg vurderer å fjerne en del hyller.
    Begynner å bli lei all støvtørkingen.
    Spesielt på kjøkkenet der det blir blandet med fett.
    Det julebilde var jo kjempefint Stemningefullt :)
    Ja det er godt at det begynner å bli lysere.
    I dag skinner sola her, herlig
    Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  2. Kjempe fint med hyller. Jeg har selv noe,og til tider plages jeg veldig med å få det fint i de.
    Syns det var kjempe fint hos deg.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Jeg synes dere har fått det så lyst og fint på kjøkkenet etter oppussinga, noe dere helt sikkert kan nyte godt av også i tida før sola kommer tilbake. Når det gjelder hyller, skjønner jeg akkurat hva du mener. Tror noen har et naturtalent for sånt.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.