torsdag 22. september 2016

Plutselig tilbake



Sommeren har både kommet og gått siden forrige innlegg og det er et konstatert fakta at Bergheim har hatt bloggtørke. Nå har jeg børstet støvet av PCen og resatt den. Det er på tide å "våkne"

Jeg skal ikke lage noe sommerkavalkade, men åpner ballet med et innlegg fra hytta vår, som har fått et lite løft i sommerferien. Det opprinnelige kjøkkenet er delt av og blitt til kjøkkenkrok og et ekstra (stort ) soverom, med plass til dobbelseng.





Vi spanderte også på oss ny kjøkkeninnredning fra Ikea.  Vi prøvde med vanlige hyller over benken, men det ble litt voldsomt da rommet er ganske smalt, så vi kjøpte billedlister i stedet. Perfekt til kopper og glass




I stedet for skap som tar mye plass kjøpte vi en åpen hylle på Ikea. Den rommer utrolig mye og krever orden, men det er bare bra, så skjerper man seg




Mellom kjøkken og stue var et areal som jeg ikke helt visste hva jeg skulle bruke til. Når spiseplassen på kjøkkenet ble soverom, falt det naturlig å gjøre dette arealet om til spisestue. Skapet hadde vi fra før, men vi investerte i nytt bord med plass til oss og våre tre voksne barn med familie.




Nytt gammelt stuebord. Bordet har fått beiset bordplate, understellet her er malt hvitt, men skal males om i sort. Det passer bedre på hytta, som har en helt annen stil enn det vi har hjemme. Det er høst og sofaen har fått deilige myke puter og saueskinn.



Forhåpentligvis er jeg tilbake om ikke så lenge. Nå funker både pc og foto, så da er mulighetene der og jeg har faktisk savnet blogginga.

Ha en fin høst.

3 kommentarer:

  1. Hei ! Håper sommeren har vært fin . Flott hytte å ser ut til dere har fått gjort en hel del der . Koselig å ha en spiseplass å samles rundt .
    Ha en fin fredag .
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Det er hyggelig med små glimt fra Bergheim, og som vanlig har det skjedd endel ting siden sist. Stor forskjell fra de første bildene av hytta. (",)

    SvarSlett
  3. Så koselig dere har det på hytta.
    En veldig fin kjøkkenkrok.
    Lurt med billedlister til kopper og fat.
    ha en riktig god høst :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.