søndag 22. januar 2017

Stemning en søndag morgen


I dag ble jeg vekket tidlig av en hund som måtte ut i full fart. Tidligere enn jeg hadde tenkt å våkne, men jeg syns det er fint å sitte med en kopp kaffe å se dagen lysne, så det gjør egentlig ingen ting. På bildet under ser vi at "Mr Bergehim" har satt bildet av sin mors familie i glass og ramme. Menn er tydeligvis ikke så nøye på om rammen passer i størrelse, eller om det er noe der fra før, f eks et speil...




Disse bildene er tatt med mitt nye mini-kamera, som jeg fikk til jul. Det er hendig å ha med på tur, men på interiør er det lite som slår speilrefleksen. Men det er jo moro å prøve seg litt fram da. I dunkel belysning klarer ikke Lumixen å få skarphet i bildene. Kanskje jeg hadde fått dem skarpere hvis jeg hadde brukt stativ, her er jo 6D-en rå.





Benken som havnet på kjøkkenet er flittig brukt som hvilested etter lange arbeidsdager. Den kom reisende over jordet fra nabohuset da det ble stående tomt. Den er i sin opprinnelige form og farge. Jeg har flørtet med tanken på å male den, men tror den skal forbli som den er.





Det går mot lysere tider og flere av potteplantene holder nå på å våkne fra "dvalen". Jeg er glad i eføy og har plantet dem sammen med andre planter i grupper. Nå er juleblomstene kastet ut og det er på tide å finne nye samboere til eføyen. 





Utomhus har platene til pergolaen endelig kommet på. Vi var litt i tvil om vi skulle ha tak på, men det er mer fristende å sitte under tak når det regner. Kanskje klarer hagemøblene seg bedre også.




Utsikten under taket er rett på tomta til det kommende drivhuset. Når det drivhuset kommer opp er nok noe usikkert. Til sommeren er det to år siden vi støypte platten og tre år siden vi gravde ut. 
Prosjektene er mange her på gården og drivhuset står stadig på vent.




I mellomtiden får vi kose oss under taket i pergolaen. Til sommeren kan det bli veldig fint her og vi trenger ikke å rømme inn om det skulle komme en regnskur. Som man ser på bildet her, så er vinteren i ferd med å regne bort og i dag er den borte. Stemningen ute minner mer om vår enn om vinter, og i følge de som spår været blir det sånn ut januar. Det er nitrist, jeg liker at det er vinter når kalenderen sier vinter. Men det er så lite vi kan gjøre med det, så det er bare å bite sammen tenna og glede seg til vår og sommer.

Han en fin Søndag

3 kommentarer:

  1. Ja her var det jammen mange koselige innlegg som ikke jeg
    har fått med meg. Flott det speilet og kommoden da. Men
    ser hva du mener ja, hehe Her kunne nok det samme ha skjedd.
    Mor snøvasket også alltid tepper om vineteren, og på
    Jæren var det ikke mer snø enn hos dere da. Så det var å passe
    på en dag det var meldt brukbart vær til det.
    Jeg gjør det av ogs til. Håper jeg får gjort det en dag i løpet av vineterne. Er faktisk ikke mye snø her i år, enda. Men det
    kommer nok mer
    Ønsker deg eherlig dager fremover. Gleder meg til å
    følge mer med på bloggen dij fremover :)

    SvarSlett
  2. Det er veldig lunt og fint hos deg. Hadde sansen for den billedramme-løsninga. (",). Når det gjelder benken er jeg enig med deg, jeg ville også beholdt den sånn. Synes den var en fin kontrast til blåtonene ellers.

    SvarSlett
  3. Så fint i kjøkkenet ditt med både panel og tapet, og benken var nydelig.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.