onsdag 21. juni 2017

Juni, pioner og livstegn.



Når slutter våren og begynner sommeren? det er ikke alltid like lett å vite men et sikkert tegn på at våren er tilbakelagt er når pionene blomstrer. Enten det er i hager eller i butikken, da er det juni og juni betyr sommer. Jeg har plantet to pioner i et bed i hagen, det blir nok ikke noe blomster på dem i år, men jeg ønsker så inderlig at de skal vokse seg til å blomstre med tiden.




Jeg syns denne stauden er så utrolig vakker med sine store tunge ballblomster. Så da de dukket opp i butikken kunne jeg ikke gå forbi dem og det ble med hjem en bukett i år også.




Jeg har ikke oppdatert bloggen på kjempe lenge, men nå syns jeg tiden var inne. Det har ikke skjedd så mye innvendig på Bergheim i vår, men utvendig har det endret seg endel. Vi har ikke fått gjort det så veldig pent enda men vi forbereder utbygget som forlenger huset med tre meter. Jeg har kjøpt meg nytt objektiv til kameraet så jeg håper interessen for bilder tar seg opp, da skal jeg lage et eget innlegg om det som har skjedd og skal skje.




I mellomtiden hadde jeg tenkt å nyte deilige sommerdager, det er bare det at de lar vente på seg. Vi er inne i en periode med mye regn og temperaturen er såvidt tosifret. Jeg er nesten litt bekymret for det lille som er i hagen, er redd det skal drukne for meg.




Og mens vi venter på sol og skyfri himmel får vi kose oss inne med årets pioner fra Coop Extra. Jeg har tilført dem det vi kaller for hundkarve og anser som ugress, men som tar seg ganske bra ut sammen med de lys rosa ballene fra pionblomsten.




Jeg har som mål å bli flinkere å oppdatere bloggen, for selv om det ikke er mange bloggere igjen, vil jeg ikke avslutte den heller

Da ønsker jeg de som tuller seg inn her en riktig fin St Hans feiring og en fin sommer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.