tirsdag 19. juli 2011

Kunstutstilling

 

 

Sist helg var jeg invitert til å delta på en kunstutstilling på Gartland stasjon i Grong Kommune i Nord-trøndelag. dette var i forbindelse med en ungdomsvennindes feiring av sin egen 50 årsdag. Hun arrangerte rett og slett en utstilling på dagen sin. Genialt !!

IMG_4499 (640x417)

IMG_4492 (479x640)

Vi var 4 utstillere med jubilanten selv. De andre hadde malerier og akvareller. Jeg stillte med fotografier.. Jeg hadde med fire bilder pluss pc,n med et slideshow

IMG_4494 (640x477)

 

IMG_4496 (640x424)

Utstillingen var i en oppusset kjeller i den gamle stasjonsbygningen, som for øvrig er pusset opp og brukes bl a til kafè

IMG_4497 (427x640)IMG_4523 (427x640)

Denne gamle bryggerovnen sto igjen i det som hadde vært vaskekjeller på stasjonen. En slik kan jeg virkelig tenke meg. Ellers var stasjonen pusset opp tidsriktig. I kafèen sto gamle bord og stoler med hvite blondeduker og vaser med blomster til jubilanten og nydelige markblomstbuketter.

IMG_4493 (423x640)

Jeg kjøpte med meg en nydelig akvarell. det nederste på bildet over. Motivet er hentet fra et hus i samme kommune. se bilde under. Huset er malt mintgrønn mens det under terassen er gult. fargene kommer ikke så godt fram her, men det er i allfall et nydelig bilde og et nydelig hus.

IMG_4531 (640x427)

1 kommentar:

  1. Det var jo en kjempelur måte å feire 50 års dagen sin på. Mange fine bilder der. Og et nydelig sted å arrangere det på.
    Har en slik gammel ryggerovn i vaskekjelleren her. Men den blir ikek brukt, enda. Håper å kunne ordne opp litt der så vi bla. kan steke lefser og flatbrød på den siden vi har takke til den også.
    Fortsatt riktig god sommer til deg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.