mandag 10. februar 2014

Mandagstemning på et kjøkkenbord

 

 

 

Først vil jeg gratulere alle mødre med overstått morsdag. Jeg tilbrakte min dag på jobb men hadde en trivelig ettermiddag og kveld i selskap med flotte mennesker.

 

_MG_1816 (640x557) (2)

 

Jeg er veldig glad i gamle broderte duker og løpere. Denne har jeg hatt en stund og det hører med en liten duk også. Jeg tror jeg har kjøpt dem på loppis men er ikke sikker på om jeg husker riktig. Syns det er så koselig med sånne gamle duker.

 

IMG_1811

 

Etter jul kaster de fleste ut julestjerner og juleblomster og inn kommer primulaen og tulipanene, det gjorde de her også . Hos meg har primula i Januar vært tradisjon helt siden jeg flyttet hjemmefra. Men de varer ikke lenge så da jeg leste DETTE innlegget fra en av mine favorittblogger: “ En helt uvanlig hverdag”  så tenkte jeg at det var en veldog god idè som jeg vil ha i bakhodet. Og det hadde jeg da jeg for en stund siden kjøpte denne friskusen. Jeg plantet den om i en leirpotte, syntes  den passer best i en sånn. Messinglysestaken er fortsatt med og jeg har to av disse som jeg fikk for en billig penge på frivillighetsentralens bruktsalg.

 

IMG_1813 (640x533)

 

Den lille ildtoppen holdt på å drukne i en sammenplanting jeg fikk før jul da jeg avla eksamen, så jeg fant ut at det var best å slille dem så jeg fikk følge med på hvor mye vann de fikk. Den passet fint ned i bestemor sin sukkerkopp.

Da ønsker jeg dere en riktig fin Mandag og en strålende ny uke.

5 kommentarer:

  1. Sånne gamle broderte duker har jeg også "loppet" til meg mange av i årenes løp.
    De har så fine farger og er lyse og lette å pynte med. Og på loppis koster de nesten ikke noe heller.
    Det ligger jo noen timers arbeid bak hver duk så jeg synes det er fint at noen bruker dem.
    Koselig stemning på bordet ditt.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Jeg har mange sånne flotte duker som min mormor har laget. Er veldig glad i dem, men ikke så flink å bruke dem.
    Så flott at du likte sukkulent innlegget mitt.

    Ha en finfin dag.
    Klem

    SvarSlett
  3. Koselig med slike gamle broderte duker.
    Har flere fra div.loppemarkeder.
    Har også kaffeservise likt den sukkerkoppen din.
    Koselig med litt blomster, enten det er sukkulenter
    eller andre.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  4. Slike duker og løpere er så koselige, og jeg er så glad i de jeg har jeg også!
    Det stemmer nok som du skriver i din kommentar hos meg at vi ikke bor så langt fra hverandre. Jeg holder til i Midtre Namdal. :)
    Ønsker deg fortsatt fine februardager!
    Titti-klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for fin kommentar hjå meg. Flott og spanande blogg du har!
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.