fredag 19. september 2014

Få høsten på bordet.

 

 

Sommeren har vært lang og deilig i år men nå er det definitivt høst og med høsten kommer de varme, gyllene fargene fram, ute som inne. Jeg har de siste årene klart å samle meg noen ull-løpere som jeg bruker for å “lune” det litt til inne. I samme farta er det vekk med blanke lysestaker og inn med messing og kobber.

 

IMG_1166 (800x618)

 

På kjøkkenbordet  ligger en ganske bred løper funnet på en bruktbutikk, det samme er kammerstaken i messing, puddingforma og blomsterpotta. Alpefiolen er et forsøk på å ta opp en liten succes fra i fjor, da fikk jeg en av noen medstudenter i bursdagsgave og de blomstret og blomstret, det tok liksom aldri slutt. I kjøkkenvinduet står fortsatt pelargoniene og blomstrer.

 

IMG_1164 (800x533)

 

På et bord i stua ligger enda en ull-løper funnet på “bruktis”. Den brune krukka med eføy i er etter min bestemor, kopp og skål fra stavangerflint var brylluppsgave til mine foreldre fra min oldemor, kaffekanna fant jeg på finn.no for veldig lenge siden og kammerstaken er den ene av to som jeg fant på en lokal bruktbutikk.

 

IMG_1157 (800x627)

 

På bordet i stua ligger en av mine favorittløpere. Jeg fikk en sånn av bestemor en gang men den har blitt borte. Denne var blant noen saker som jeg fikk av en venninde. Her er flere messingstaker funnet på bruktbutikker satt sammen i gruppe. Vasen i krystall og høstbuketten er en gave fra Helseforetaket Nord-Trøndelag og kollegaer i anledning 50 års dagen. Pleddet i stolen er en gave fra bladet “Hytteliv” som jeg har abonert på i flere år.

 

IMG_1171 (800x620)

 

Denne lille ull-dotten fant jeg imidlertid UNDER  kjøkkenbordet. Hun liker å ligge på stolsetet og varme seg fra varmen av panelovnen.

Da ønsker jeg dere alle en nydelig høsthelg.

7 kommentarer:

  1. Så nydelig nostalgisk det er hos deg! Herlig pus, ha en vidunderlig helg hos dere!

    SvarSlett
  2. Ja nå er det koselig med litt varme farger og tekstiler igjen.
    Og selvsagt både kobber og messing. Har kjøpt blomster i dag
    i samme fargetone som deg ser jeg. Ønsker deg ei god helg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Ja, här var det höstpyntat!
    Vilka fina löpare på borden, ljusstakar och blommor...
    Nu vill man ha det lite mer ombonat omkring sig, tända ljus och mysa när kvällarna blir längre och mörkare.
    Katten verkar ju trivas i stugvärmen.
    Önskar en fin helg!
    Kram!!!

    SvarSlett
  4. Er flott med slikt håndarbeider. Har en jeg vevde i ungdommen,
    må nok finne frem den. Tror den vil passe på spisebordet mitt.
    Flotte de du har. Likte veldig godt den brede.
    Ønsker deg ei flott høstuke :)

    SvarSlett
  5. Her var det mye fine funn som ga en varm høstfølelse. (",)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Så flotte løpere/duker. Veldig flotte farger og liker spesielt godt den første. Og nydelige pusen- helt herlig <3 Deilig nydelig stemning her inne hos deg- takk for meg :)

    Her driver jeg å vaske kjøkkenskap og skuffer- må gjøres en gang i blant det også.

    God søndag klem fra Monica

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.