søndag 18. januar 2015

Har bloggens tid kommet til en ende?

 

 

Ja det lurer jeg litt på, for jeg ser aktiviteten synker nesten dramatisk på min blogg, men jeg registrerer det samme hos andre. Veldig mange har jo etablert seg godt på instagram og facebook og kanskje blir det de “nye” bloggene. Jeg syns det er synd for det er noe eget med å lese det folk skriver å ikke bare se på bilder. Jeg ser fordelene med instagram men det ville være synd om bloggene legges ned.

 

IMG_2440 (640x451)

 

Jeg lagde min ig konto i mai men var nok ikke veldig aktiv i starten, så tok det helt av like før jul. Nå har jeg på bare noen uker fått over 300 følgere på ig mens jeg på bloggen har har anstendige 67 på litt over fire år. Jeg sutrer ikke altså…. men som sagt, jeg registrerer en nedgang og kanskje er det begynnelsen på slutten.

Nok om det.

De som kjenner stua på Bergheim ser kanskje på bildene at spisestua er borte, det stemmer. Vi har begynt å rydde plass for nye møbler. Biedermeieren er båret ut i uthuset og snart følger salongen hakk i hel. Det er fine møbler men som jeg har nevnt så er de bedre å se på enn å sitte i, så inntil vi får ferdig stua i 2 etg, må disse ærverdige møblene finne seg i å tilbringe noe tid i uthuset. Det blir nok en helt annen stue men samtidig gleder jeg meg til å kunne sitte godt i en god stol med beina på en pall. Og til å stekke meg ut på en lang nok sofa etter en dags arbeid.

 

IMG_2441 (623x640)

 

De nye stolene skal etter avtalen komme til uka så det er bare å se fram til de kommer. Da ønsker jeg alle en fortreffelig Søndag.

10 kommentarer:

  1. Håper virkelig at du ikke legger ned bloggen din! Finner masse inspirasjon hos deg, og det har vært moro å følge utviklingen på Bergheim. Som følger kan man selvfølgelig være flinkere til å legge igjen kommentarer......;) Håper på mange nye innlegg fra deg!!

    Siri Amanda

    SvarSlett
  2. Jeg håper inderlig ikke det- at bloggens tid er forbi. Jeg er på insta men er lite aktiv der- det er her i bloggverden jeg liker meg aller best. Jeg håper fortsatt jeg da at folk vender tilbake :) og du får ikke lov til å legge ned bloggen din- basta :) Får sett mye mer og på en helt annen måte her på bloggen.
    Spennende å se de nye møblene og hvordan det blir da !

    Ha en fin dag og en ny fin uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Jeg tror nok mange flere er innom deg enn de som er faste følgere.

    Har sett at flere lurer på det samme. men det synes jeg er dumt. Det er mye hyggeligere å se flere og større bilder og mer tekst. .

    SvarSlett
  4. Det håper jeg da inderlig ikke, ut fra eget perspektiv. Jeg er så glad for de bloggene jeg følger, som gjennom tekst og store og flere bilder gir meg inspirasjon, håndfaste tips og forklaring på ulike prosesser. Din blogg er helt klart en av dem.

    Instagram vokser, og er som det vel ligger i navnet et sted for "instant" publisering av bilder. Det går fort både å lese og se på, men bloggen gir meg for egen del noe mer. Jeg ser at mange bruker kontoene om hverandre, og reklamerer for nye blogg-innlegg på IG. Det synes jeg er en fin måte å gjøre det på.

    For det vil jo være synd om vi til slutt har så dårlig tid at vi ikke tar oss tid til dvele ved noe. (",)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og når det var sagt: Jeg ser fram til å se hvordan det blir med de nye møblene. I bloggen, med mange bilder og koselig tekst. I kjent stil fra Bergheim. (",)

      Slett
  5. Jag hoppas inte heller att "bloggens tid kommit till en ände"...
    Ska bli spännande att se de nya möblerna!
    Kram från Sverige!

    SvarSlett
  6. Jeg liker også bloggen mye bedre enn ig. Har så vidt vært innom
    noen steder, men syns rett og slett det blir for kjedelig.
    Koselig å se på bilder, men uten teksten ved siden av sier det meg
    så lite. Så jeg håper virkelig ikek at blggene forsvinner. Vi får holde fast
    på bloggen vi så lenge som det er mulig å blogge.
    Prøvde slike stoler som du har bestilt da vi var på Ikea.
    Var veldig gode å sitte i. Nesten så vi fikk lyst til å kjøpe hver vår.
    Men det har jeg ikke plass til, ikke har jeg noen anne plass gjøre av
    de andre møblene heller. Gleder meg til se hvordan det blir i stua di.
    De gamle møblene dine er jo kjempefine, men forstår at det er godt
    med noe mer behagelig.
    Ønsker deg ei herlig ny vinteruke :)

    SvarSlett
  7. Hear,hear!!!
    Er så hjertens enig!Jeg laget meg også IGkonto i de tider sånn ca,fått mange følgere og følger en del selv,og synes det er veldig gøy,litt sånn impulsiv,umiddelbar moro!Jeg deler ofte bilder fra bloggen,skriver pittelit,men det er jo på bloggen jeg får skrive av meg litt det jeg har på hjertet,og storkoser meg med det.Jeg må innrømme at mine lesertall har steget veldig merkelig nok i det siste,men det kan kanskje være fordi jeg har link til bloggen på IG??? Itte vet jeg,og vet du,ikke bryr jeg meg.Rett no er det superkoslig at noen vil inn til meg og titte og evt lese,men jeg blogger faktisk først og fremst for min egen del,storkoser meg med blogging!Men det blir jo et fellesskap,og det blir mange gode,fine nye venner og
    inspirasjonskilder.SÅ det er et veldig pluss og derfor synes jeg også det er veldig synd om flere og flere slutter med blogging :( Og det virker jp litt sånn!
    Så derfor får vi bare kjøre på vi som tutler med det enda sier jeg,vi kan ikke bry oss om hva som er trendy eller in eller hvor påpulær man er,la oss kose oss masse med det vi liker best!!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  8. merker også at det går nedover med bloggen..besøkstallene er forsåvidt gode, men er jo så lite kommentarer... liker bloggingen bedre enn IG. Håper du har tenkt å fortsette lenge, du har en stil jeg liker veldig godt!! Og så er det ikke så mange andre som har den stilen :)

    SvarSlett
  9. Har samme erfaring som deg, at besøkstallet har dalt veldig siden i sommer. Men jeg liker å blogge, liker å skrive, liker å ta bilder så da er bloggen rett forum for meg. Kan vel hende jeg får meg en Instagram konto bare for å følge med hva som skjer, men har ikke lært meg så mye på Android Telefonen min enda. Det er alltid spennende å se hva du har gjort siden sist innlegg, så din blogg er en av de jeg setter stor pris på å følge. Håper bloggfellesskapet fortsetter lenge enda. Jeg er ihvertfall en trofast blogger og bloggleser som har planer om å forbli det leeeenge.
    Klem fra Marit

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.