lørdag 7. januar 2017

Godt nytt år.


Da er jula 2016 historie og vi er på veg inn i 2017 med ei uke allerede. 
Tia flyg.

På sosiale medier startet jula allerede i september. For de som pynta til jul ei uke før advent, kom hjertesukket allerede 2 juledag, da var jula over for dem. Nå er altså våren langt fremskreden og vi skriver 7 januar. Vel, det var MITT hjertesukk og så skal jeg ikke si noe mer om det.
Her på Bergheim har vi fortsatt vinter. Riktig nok er snøen tung og våt etter et døgn med regn., vinter er det uansett. 

I dag vil jeg vise Bergheim fra en mindre kjent vinkel. Tidligere har jeg vist en bilder tatt fra veien som går forbi huset.




Denne siden av huset er den siden vi er helt ferdig med.  Ny bordkledning, lister rundt vinduet, nytt tak og pynt i mønet. Vi har snakket om å ha et lite tak over inngangen til kjelleren og kanskje blir det, men det er nok mye annet som kommer først.  Denne siden av huset er den minst værharde.




Bildet under viser motsatt side, der mangler det fortsatt lister rundt vindu i 2 etg og dør. De ligger faktisk klar på loven,  så jeg vet ikke helt hva som skjer og hvorfor vi  ikke får disse listene på plass. Kanskje fordi  vi sjelden er på den siden og ikke ser det så ofte.




Planen er å forlenge huset med tre meter der utbygget til inngangen er. Det arbeidet starter allerede til våren og jeg er spent på hvor langt vi kommer i år. I det nye utbygget skal vi ha et soverom, bod, nytt vindfang og glassveranda. Det hardeste været står rett på ytterdøra og med en glassverandda blir inngangen mer beskyttet. Men om vi får det ferdig innredet gjenstår å se. Vi har faktisk pr dags dato et uinnredet loft stående.



Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å få et nytt fint gjesterom, en god bod med plass til fryseboks og ikke minst varmekabler ved inngangsdøra, særlig nå på vinterstid.


 Da ønsker jeg alle et riktig godt 2017.

3 kommentarer:

  1. Hei! Har sett at du har et flott rødt og hvitt servise som du kjøpte i 2012. Er på leting etter noe lignende, og lurer på hvor du har fått tak i det, og evt. produsent? 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.

      Serviset er ikke gammelt, det heter "Clayton" og er produsert i Malaysia. Jeg kjøpte det på COOP OBS for et par år siden.

      Slett
  2. her følger vi de gamle tradisjonene når det gjelder jul. Først idag startet jeg nedpakkingen av julen. jeg antar at resten ordner jeg på fredag.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.