onsdag 2. mars 2011

Jippi !!!

*

 

 

 

krokå

Da er jeg igjen eksklusiv  medlem av Norske interiørblogger.  Jeg begynte nesten å tro at den bare var for spesielt invitert.   Jeg har søkt flere ganger men jeg skjønner jo at med så mange medlemmer, så må man sette en standard for hva og hvordan man tenker seg det.

NIB knapp beige

Derfor har jeg strevet fælt med å komme gjennom “ nåløyet” og nå er vi tilbake.  Tusen takk NIB-jenter.  Jeg ble veldig glad !  Jeg var i sin tid med som en blant de hundre første med bloggen “ Bestemors vindu “  men har siden det endret både navn og url på bloggen opptil flere ganger.

 

IMG_3193 (640x363)

Nå har jeg opprettet en helt ny blogg og kalt den “ Huset Bjørkly”  Jeg skal forklare litt rundt det.  For snart et år siden fikk jeg kontakt etter 30 år, men en ungdomskjæreste.  Uten at jeg skal gå for mye inn på detaljer,  hører det med i historien at vi møttes, og gammel forelskelse blusset fort opp igjen.

 

Nå pendler jeg mellom Huset Bjørkly og mitt eget hjem i Rådhusgata i Mosjøen. Huset Bjørkly ble kjøpt i høst og vi var begge på visning. Vi falt for huset og syntes det så godt stelt ut. Det er endel å restaurere, men det var såpass bra likevel at det gikk an å flytte rett inn.

 

90_-1687950155_xl  90_1459676434_xl

“Herr Bjørkly”  flyttet inn og jeg startet et pendlerliv. det tar meg ca 2,5 timer å kjøre. veiene kan til tider være svært så utfordrende. Kanskje jeg lager et eget innlegg om det en gang.  Med bilder og det hele.

 

Tilbake til Bjørkly. Vi ser i eiemdommen et stort potensiale til å få det vi drømmer om. Det hører med et uthus og en dobbelgarasje med loft over. Selve huset inneholder kjøkken, stue, gang , bad og vindfang i 1 etg. Og 3 soverom, bad og toalett i 2 etg. I tillegg er det mørkloft og kjeller.  Utenfor huset er opparbeidet hage med noen få prydbusker og forskjellige bærbusker.

 

90_1459676434_xl

Jeg vil nok skrive mye om huset og hva vi holder på med. Vi er to kreative mennesker som har mange planer og baller i luften. noen av dem blir realiserte, andre blir med drømmer. men sånn er det ofte.  da håper jeg mange igjen vil finne veien inn til oss. Vi ønsker i allefall alle hjertelig velkommen.

 

Med hilsen “herskapet” på

 

Bjørkly

1 kommentar:

  1. En flott blogg du har, og gratulerer med medlemskap i NIB. Har selv blitt medlem for noen uker siden, og kunne godt tenkt meg å følge bloggen din. Klarer ikke å finne ut hvordan jeg legger meg til som følger, hadde vært veldig fint om du kan sendte meg en mail om hvordan jeg skal følge deg. Klem fra Mona

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.