søndag 6. mars 2011

NIB utfordring “Kjøkken”

 

IMG_3268

Denne måneds utfordring på NIB, er kjøkken. Jeg har nok ikke et kjøkken som på noen måte kan hevde seg i konkuransen, men jeg liker å delta på ting, så jeg kaster meg inn i det likevel.

 

IMG_3270 (428x640)

Kjøkkenet på Bjørkly er lyst. Det er hvite vegger, hvit innredning, men gulvet er mørkt. Noe av det jeg er mest fornøyd med, er de to vinduene over benkene. Det gir mye lys til rommet. Armaturet er også genialt. Her kan man skylle av store ting uten at kranen kommer i veien. Herr Bjørkly som er både elektriker og “handyman” Har montert to down lights over begge benkene som gir et behagelig og suverent arbeidslys.

 

IMG_3266

Ovnen er plassert i et hjørne med hjørnehylle over. Det er jo unik detalj, men….! Det er et “men”  Over ovnen er et ventilatorskap, slik at man må bøye seg ned og nesten krype under kjøkkenvifta for å få tak i det som står der. En annen ting er at det nesten alltid et fettete, og må vaskes ofte med fettløselig middel.

Nytt kjøkken er på planen her på Bjørkly. Mest sannsynlig blir det et Ikea kjøkken. Det blir ikke hvitt. Kan hende det blir lyst, men vi ønsker litt treverk som gir en varm atmosfære. Hvite kjøkken er rene, pene og lyse,  men vi syns begge det blir litt kaldt. Men  for all del… mye kan jo endre seg til den tid.

 

IMG_3267 (426x640) 

Apopos treverk. Vi har stående en slik sjenk eller bufet i kjøkkenet, i ubehandlet furu. Den passer ikke inn overhodet slik den står i dag, men vi finner ikke noe sted til den foreløpig. Har planer om å male den og ha den på et gjesterom, men tiden vil vise.

IMG_3263

Selve spiseplassen har vi foreløpig i stua. Her et et bord fra 40-50 tallet. Stolene er fra Jysk og ble kjøpt i fjor. Stolene og bordet passer ikke sammen så her må noe gjøres. Jeg har orginale stoler og to sjenker så det spørs om ikke det kommer på plass i stedet for de nye jyskstolene som kanskje må vike…

 

Jeg syns bildene tok seg bedre ut i sort/hvitt  enn med de opprinnelige fargene, så derfor ble det sånn.

Da ønsker jeg alle LYKKE TIL i konkurransen. Det er enormt mange flotte kjøkken der ute. Og med nytt kjøkken på planen, er det utrolig inspirerende å se alle innleggene.

 

Bjørkly

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.