torsdag 24. mars 2011

Oppussing del 3

 

 

IMG_3384 (391x640)

Oppussingen i 2 etg fortsetter. Alt av tak og vegger er nå klar for vasking og maling. Gulvet sparkles og pusses før det også gjøres klar for maling.

For å spare tid og arbeid har vi funnet fram til fargen som tapetet var malt i. Malingen er  Lady Vegg med glansgrad 10. Fargen heter Silke og koden er: 0702-Y35R

Brystningpanelet er malt i Latte, men jeg skal male både vegger, panel, tak og lister i en og samme farge. Gulvet er noe usikkert. Men jeg vurderer en blåfarge. Enten Gustaviansk blå, eller fargen Risør. Forøvrig er jeg usikker. Så hvis noen har erfaring med gulvmaling og farge er jeg svært takknemmlig for tips og råd.

Les mer om framgamgsmåte i menylinjen under banneren. Der er også flere bilder.

Eller klikk   HER

Ha en vårlig Torsdag

2 kommentarer:

  1. Herlig å få alt lyst :) Føler det MÅ være det i rom med skråtak.

    Når det gjelder maling av gulv, så har jeg forsøkt både hvitt og grått. Jeg heller mest til det grå nå, fordi støv, rusk og rask vises litt mindre :) Samtidig ser jeg at det hvite gulvet lettere tar til seg merker - slik som svarte striper o.l. Ikke at det trenger gjennom malinga, men legger seg oppå og er vanskelig å vaske bort.

    Jeg tror rommet ditt blir fint med blått gulv :)

    Renate

    SvarSlett
  2. Hyggelig at sådden din har spiret. Ser du skal så lavatera, det er en superfin plante :)
    Og så så jeg melkeseparatorlampen din. Så smart!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.