onsdag 4. mai 2011

Vår og forsinkelse.

 

DSC02839

Da kan man vel si at våren er kommet til Bjørkly. Hvitveisen er kommet flere steder her nord også. Og det skjer ting i hage og bed som vi ikke visste om. I og med at  Huset ble kjøpt i August i fjor,  fikk vi ikke med oss vår og forsommeren.

 

IMG_3752 (426x640)  IMG_3747 (427x640)

Vinduene trenger maling og siden vi begge ikke er så glad i mix av farger, så blir vinduskarmene hvite . Fra før er de hvite innerst og brun på selve karmen.  Men vi liker best en farge på huset og en på vinduene. Etterhvert skal huset også males og vinduene skiftes, men det kan enda ta noen år.

Enyo koser seg ute i vårsola, spesielt når vi er ute sammen med han. Og han elsker hagearbeid.  Å grave i jorda kan han være veldig behjelpelig med.

 

IMG_3746 (640x444)

 

Når været er bra er det deilig å henge klær ut. Klær som har tørket i slol og vind, lukter helt spesielt. dette klestativet har jeg tenkt å pusse opp, evt flytte og ta i bruk igjen.

 

IMG_3751 (640x381)

Jordene begynner å bli ganske grønne nå, men så blir de godt jødslet av bøndene, så man kan godt si det til tider dufter nokså anstrengt rundt huset.

 

IMG_3759 (427x640)  IMG_3767 (426x640)

 

Så var det trekningen av de som var med å gjette på hva rommet skulle bli. Trekningen blir utsatt en uke. Jeg rakk ikke å få gort ferdig premier, og nå er jeg på hjemmebesøk hos mine foreldre i Lofoten.  Det går litt fort i svingene hos meg inni mellom. Men det skal være det første jeg griper fatt i når jeg er tilbake.

 

Da ønsker jeg en strålende uke til alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.