torsdag 15. september 2011

Hvordan ble hagen på Bjørkly



Det ble nok ikke helt slik vi tenkte….

2011-09-07 001

Peonen som vi trodde var omkommet etter forrige flytting viste seg å ha små spirer i rota da jeg holdt på å kaste den. Den kom opp, men ble ikke særlig imponerende av seg.
Plantet også noen toårige lavendelplanter som heller ikke kom. De ble også flyttet da jeg tror at det var for mye leire i jorden de først ble plantet i.
Mye av det som vi plantet inne ble ødelagt i påsken da vi prøvde et hjemmelaget vannsystem som druknet dem, mens vi var på hytta…..
Men under hytta hadde jeg en samling Zink baljer bøtter og ting som aldri kom til rette der. Det tok jeg med meg til Bjørkly.
Siden jeg bare pendler til Bjørkly når jeg har fri fra jobb, så blir det ikke fullt fokus på hagen. Vi har jo noen bærtrær. Bl. a et Heggbærtre, rips, solbær og stikkelsbær. Men i år ble bærene bråmoden og vips så hadde fuglene tatt det.Vi kjøpte et par rosetrær. De kom seg imidlertid. Og roser ble det også.
Men hagen forsvinner jo ikke, så det er bare å drømme videre. En vakker dag, kan jeg kanskje gå ut her hver morgen å nyte noe av det jeg drømmer om i denne hagen….
2011-09-8

1 kommentar:

  1. Likte godt den veggen du har laget til med alle sinktingene. Driver å lurer på om jeg kan klare å få til noe lignende hos meg. Men vet ikke om det blir så koselig og fint.
    Nei det er vel ikke alltid ting blir som en har tenkt. Hos meg har ikke lavendelen kommet med blomster i år. Kjøpte etpar nye og hadde tre fra før. Ingen av de har blomstret. Planter jeg roser, fryser de etter en eller to vinter. Er vel ikek noe hagemenneske. Men vil gjerne ha en fin hage. Så ikke vet jeg. Godt en kan plante i krukker og kar.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.