mandag 27. februar 2012

Forslag nr 3. Fra Knutine, Vårres hus

I DETTE innlegget har jeg bedt mine lesere om hjelp til å pynte på sjenken min. I dag har jeg kommet til forslag nr 3,  fra Knutine med bloggen “Vårres hus” Dette er hva Knutine foreslo: 
“Denne skjenken er ypperlig for et lite stilleben. et stort fat med div lysestaker,glassnips osv.
Som i innlegget ovenfor så ville jeg også hatt en plante der eller en lampe.”

IMG_5635 (640x561)

Da ble det lysfat, lampe og blomster. Jeg kjøpte meg en herlig Hortensia i helgen. En av mine favorittblomster faktisk. Her i Brønnøysund planter de ut store hagehortesiaer rundt hele byen om sommeren. Det er bare helt nydelig.

IMG_5637 (640x427)

Som Knutine foreslo fant jeg et stort fat i sølvplett, som vi fant på en bruktbutikk i Sverige nå i sommer. På fatet satte jeg forskjellige lysestaker i fattigmannsølv og pressglass, sammen med noen små karafler, som til sammen danner et stilleben.

IMG_5634 (423x640)

Jeg prøvde å dandere med noen små glassting rundt, så ikke stillebenene skulle likne små satelitter på sjenken. Men jeg så fort at det kunne bli for mye igjen På litt avstand ble resultatet  til slutt slik :

IMG_5632 (515x640) (2)
Å gi dere og meg selv denne utfordringen, er noe av det morsomste jeg har gjort så lenge jeg har blogget. Det har vært en kjempekoselig aktivitet. Noe jeg kanskje vil gjøre senere også. Nå tipper jeg dere blir ganske lei av å se sjenken min etter denne serien. Men da lover jeg å gå til andre deler av huset for en  god stund.
Nå skal jeg kose meg med dette forslaget  noen dager ut i uken til jeg skal prøve neste forslag.
Ha en fin Mandag.

1 kommentar:

  1. Hei hei. Dette ble jo riktig så fint, synes du er riktig så sporty som tar fatt på alle forslagene våre, artig er det å se hvordan det blir også :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.