mandag 5. mars 2012

Nytt på soverommet

 

Her er man i en skikkelig bloggesteam for tia. Nytt innlegg nesten hver dag.

Men av erfaring så vet jeg at det går over, så det er bare å blogge i vei, mens lysten, overskuddet og tiden ikke minst, er der..

 

IMG_5692 (485x640)

 

Jeg / vi har ommøblert på soverommet.  Sengen er flyttet fra ytterveggen til innerveggen. Vi har forlatt julens rutete og lune tekstiler og erstattet  det med hvitt glatt sengetøy og duse farger.

 

IMG_5682 (640x427)

 

 

Sengen har fått hodegjerde, en gammel dør. Nå er ikke jeg den første som bruker en dør til hodegjerde. Det er nok mange som har kommet på den idèen  lenge før meg. Det eneste som  kanskje skiller meg fra mange andre, er at jeg ikke har malt den hvit.

 

IMG_5686 (640x431)

 

Døra fant jeg under hytta. Den har mok ligget der i flere tiår, derfor ble jeg overrasket over hvor god stand den var i. Vi tok den hjem til Bjørkly, blåste av gammel maling med varmpistol. Pusset, pusset og pusset. Til slutt fikk vi reparert noe som var råttent av Mr. Bjørklys far.

 

IMG_5683 (640x514)

Lenge hang den på veggen i stua. det kan du lese om

H E R

Men da spisestua kom, passet den liksom ikke helt inn lengre. Altså havnet den her på loftet. Jeg syns det ble koselig jeg

 

IMG_5688 (640x486)

 

På min side står en liten bokhylle som jeg nå har begynt å fylle med interiørblader som jeg samler og abonerer på. Smykkeskrinet har jeg blogget om mange ganger. Men for nye kan det fortelles at jeg kjøpte det på en antikvitetsbutikk i Seattle, USa i 2001. En unik sak som jeg er veldig glad for å eie.

Nattbordslampen fikk nytt utseende med spraylakk i sølv og ny lampeskjerm.

Nå er det litt  dårlig bloggbart husarbeid som står for tur, før kveldsvakt. Ha en strålende Mandag.

4 kommentarer:

  1. Så koselig det er på soverommet. Stilig med den døra på veggen. Vi har seng med både hode- og fotgjerde, så det blir ikke så fint med dør over senga hos oss.
    Lurt med hylle ved senga så en har flere interiørblader i nærheten av seg.
    Ha en herlig uke :)

    SvarSlett
  2. Ble veldig fint på soverommet deres, fint med trehvit dør til de lyse veggene :))

    Ha ei fin ny uke :))

    SvarSlett
  3. Heia Heidi :)
    Så lekkert dere har det på soverommet deres, kjempefint med den gamle døra som hodegavl, å herlig med duse vårlige tekstiler :)
    Her ligger vi mere eller mindre på et lite kott, er et rom vi ikke har gjordt noe med siden størstegutten var liten så jeg håper det får en oppussing nå til våren for det trengs virkelig :))

    Fortsatt fin uke til deg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  4. Så koselig at du likte farfars farger forresten, lurer på hva han hadde sagt jeg også ja :))

    Ha en fortsatt fin kveld :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.