søndag 29. april 2012

Tunge tider

 

 

Først vil jeg si tusen takk til alle trøstende ord og kommentarer.

Uka som gikk var så preget av bunnløs sorg, og tanken på å blogge om interiør i den tiden, gav meg bare avsmak. Gjett om jeg har fått kjenne på kroppen hva som er viktigst her i livet.

Det positive i det hele, er at jeg allerede har bestillt ny valp. Den kom til verden på dagen en uke etter at Enyo døde. Valpens far er Enyos bror, så det var veldig vanskelig å se forbi det kullet. Men nå er valpen blitt 2 dager og den skal hete Kayro. Kommer nok litt mer info om den etterhvert.

I helga har jeg vært så heldig å fått låne Yrja

IMG_6313 (521x800)

Yrja er en rolig sjarmerende liten langhåret jenteschæfer. Hun er helt nydelig å ha i huset, og jeg håper hun vil komme tilbake. Jeg tror hun trivdes godt. Litt sjenert i starten, men det gikk fort over.

 

IMG_6314 (426x640)

 

Vi har jobbet litt i hagen også i helga. Jeg har fått raket hele plenen, med unntak rundt bærbuskene. mens dere “sørppå” mest sannsynlig har kastet ut egendyrkede tulipaner som har vært innomhus og lyst opp tilværelsen deres. Er mine bare såvidt kommet med knopper. Og ikke alle har knopper engang. de lever nok harde kår. skal se om jeg skal grave opp løkene å sette de på et sted der de har det bedre.

 

IMG_6315 (640x428)

 

Jeg tror dette er en liten snøklokke som har forvillet seg i et bed. Jeg har også noen til et annet sted. det kan se ut som de har stått i et bed som er grodd igjen. Jeg må kanskje grave det fram igjen, for det ser ut som det kommer flere blomster på samme sted.

 

IMG_6316 (640x428)

 

Dagen da hele Helgeland sprer møkka si…. Det stinker møkk både i og utenfor huset. Var det noen som sa at landlivet var nostalgisk ???

 

IMG_6312 (460x640)

Lupiner som jeg plantet inne i fjor, og satte ut. De ble ikke særlig imponerende da, men i år er de kommet godt fram. kanskje kan jeg plukke meg en frisk lupinbukett i midten av Juli.

 

Ha en fortsatt fin Søndag.

3 kommentarer:

  1. Skjønner godt at interiørblogging ikke er det første du tenker på for tida. Så trist med Enyo, har forstått at du var veldig glad i han.
    Du får prøve å nyte vårdagene der nord så godt du kan, og så var det godt å høre at du venter på en ny liten hvalp.

    Ha en fin søndag du også :))

    SvarSlett
  2. Nydelig den bikkja du har hatt på besøk. Forstår at dette har vært tøft for deg.
    Har aldri hatt bikkje så jeg klarer vel ikke helt forstå hva ei bikkje faktisk kan bety for en.
    Blir spennende å se valpen etterhvert. Så koselig å kunne følge den litt fra den er nyfødt.
    Det blomstrer mer hos deg enn her hos meg, Tror nok du bor i et varmere klima enn her i
    "fjellelandskapet"på østlandet. Men så er heller ikke jeg noen flink hageentusiast.
    jeg håper dagene går lettere og at du får ei god uke :)

    SvarSlett
  3. Hei Heidi ღ
    - ja du kan tro jeg har tenkt på deg ღ
    Ble så utrolig lei meg på dine vegne,
    uff - det må ha vært en tøff tid, og det
    er det sikkert ennå... Ja man blir så
    knyttet til våre firbente, og når de en
    dag ikke er her er det utrolig tungt...
    De er jo med oss i tykt og tynt - og de
    er der for oss hele tiden full av glede
    og forventninger ღ Jeg hadde en hann
    schæfer i 3 år sammen med min ekskjæreste
    Da jeg fikk en telefon mange år etter at
    han hadde gått bort grått jeg hele dagen,
    og da hadde jeg ikke sett han siden jeg
    måtte reise fra han. Han ble 14 år gammel
    da ღ så jeg tør ikke tenke tanken når jeg
    en dag mister min lille Bamse ღ - det jeg
    jeg kommer til å bli tøft... Så ja, mine
    tanker har vært hos deg den siste tiden ღ
    Jeg håper dagene blit lettere, og spent på
    din nye lille krabat som kommer ღ
    - stor klem fra Mette

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.