fredag 19. oktober 2012

Brunt er lunt

 

I kjølvannet av at en del “gårdsblogger” seiler opp som gode motstykker til hvit og sakral stil, er jeg nå glad for at jeg ikke falt helt for stilen og malte alt og alle hvit. Jeg liker jordfarger og har alltid gjort det. Også i interiør. Men i forvirrelsen og forsøk på å følge trender, roter man seg litt bort fra seg selv. Men NOE har jeg holdt igjen på, og det er jeg glad for nå.

 

IMG_8153 (640x418)

 

I et helt år har jeg hatt “loppenekt” men her om dagen sprakk jeg. Bildet til venstre under:  Liten lysestake i messing, gammel rammelklokke og brun krukke ble innsneket til soverommet forrige helg. Messinglysestaken på gulvet har jeg fått av min mor. Jeg kom  aldri så langt at jeg malte den, og den skal forbli som den er. Jeg har en plan.

 

IMG_8156 (427x640)  IMG_8158 (426x640)

 

På veggen henger et bilde  av roser som jeg kjøpte på Fretex i Harstad. Har egentlig tenkt å ha det på Bergheim, men foreløpig henger det på soverommet

 

IMG_8159 (640x427)

 

Over sengen har Jesusbildet fra min mormor sin faste plass. Det passer så godt å henge det der. Sengen er for anledninger dynget ned med puter. Putene sirkulerer her i huset for de mørke putene ble kjøpt til sofaen, men nå har de altså en liten gjesteopptreden på soverommet

 

IMG_8161 (640x427)

 

Speilet over senga er fra hytta. Det hang der når jeg kjøpte den. Jeg tror det er ganske gammelt for speilet er “bulkete”. Rammen er enkel men solid, og det har en løkke skrudd i toppen for oppheng.

 

IMG_8152 (532x640)

 

Utsikt fra soveromsvinduet.

IMG_8162 (640x640)

GOD HELG !!

4 kommentarer:

  1. Det er flott at vi er forskjellige og liker forskjellige ting. Syns soverommet ditt er veldig fint. Lyst og koselig. Den kommoden og sengeenden(døra) er jo kjempefine innslag i et lyst rom.
    Ha ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Fint at ikke alt tre er hvitmalt, og ikke alt messing er sprayet. Jeg angrer på at jeg sprayet flotte messingsaker med sinkfarget spray, men man blir jo revet med;) Koselig soverom og fin kommode, har en lignende selv som heller ikke er malt, ønsker deg en fin helg:)PS: håper du klarer å fjerne "robotkoden" vanskelig å kommentere innlegg når den er på!!

    SvarSlett
  3. Robotkode ? Hm... det var jeg ikke klar over. Takk for at du sa i fra.

    SvarSlett
  4. Fin blogg du har, fant den akkurat. Og ikke minst flott utsikt ;)

    Hilsen Cecilie
    Nabon

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.