tirsdag 27. november 2012

Juleforberedelser

 

 

 

Da har julen så smått begynt å innta Bloggland. Vel-vel, i noen blogger har den kanskje allerede kommet godt i gang.

Her på Bjørkly er vi ikke kommet så godt i gang enda. Vi har spist litt dadler og drukket litt gløgg, og nå har jeg også klsrgjort bloggen til jul. Stort mer er det vel ikke. Årets jul skal feires på Værøy hos mine foreldre, sammen med min sønn. Så de helt store forberedelsene blir det nok ikke og julestemningen har ikke nådd oss riktig enda.

Vi skal nå likevel lage litt julestemning her på Bjørkly etterhvert som Desember skrider fram.

 

IMG_8326 (480x640)

Fjorårets adventstake”hit” var kubbelys med tall på. Den hiten nådde også Bjørkly.

I år har vi endelig klart å få tak i lys til adventstaken som Tore (Mr. Bjørkly) har arvet etter sin mor. Denne er hans barndomsminne om adventstiden da han var barn, i årene før hans mor døde. Det blir fint å endelig kunne tenne adventslys i denne staken, som knapt er brukt etter at hun ble borte.

Vi har jo flere, så det blir sikkert noen til rundt om i huset. men det er enda en uke til de skal tennes, så vi får se hva det blir til etterhvert.

Ha en fin ettermiddag.

1 kommentar:

  1. En stilig adventsstake.
    Har ikke funnet frem noe julepynt her enda.
    Men jeg har pakket ut en hel masse esker
    med julepynt på bruktbutikken de to siste dagene.
    Er nesten litt lei julepynt,hehe. Ihvertfall rød og glorete julepynt. Ikke mye der som fristet meg denne gangen. Blir ikke pyntet her får over helga tror jeg. Må vel finne frem adventstaken til 1,advent og pinnekjøttmiddagen. Men ellers blir det lite før uti uka.
    Riktig god jobbeperiode til deg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.