tirsdag 12. februar 2013

Da er det tid for å forberede.

 

 

 

Jeg har hatt mine Pelargoner til overvintring i kjelleren på Bergheim. Jeg har vært litt spent på om de skulle overleve. Kjellermuren er 90 cm bred, men det er ingen isolasjon der. Varmtvannstanken står der så vi har hatt på litt varme for at ikke vannet skulle fryse. Nå gjorde det det likevel sist vi var der, og da tok jeg ikke sjangsen lengre.

 

IMG_6353 (640x525)

 

Alle var fortsatt i livet med unntak av en liten avlegger, den er jeg usikker på. Jeg har klippet og rensket dem for visne blad og døde stilker. Nå står de i kjøkkenvinduet på Bergheim. Kjøkkenet har ca 13 – 15 grader når vi ikke er der, og de får lys om dagen.

 

IMG_8911 (394x640)

 

Kanskje er det litt tidlig enda ? Men iallefall så håper jeg de kommer seg og vil trives i kjøkkenvinduet .

Ha en blomstrende Tirsdag

3 kommentarer:

  1. Kanskje jeg må sjekke mine en dag.
    Har ikke lykkes så godt med overvintring
    av blomster tidliger.
    Håper det går bra med dine
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  2. De ser fine ut,så dette tror jeg gikk bra:-) Beste er faktisk i kjeller. Lykke til,det er så flotte planter dette:-)

    SvarSlett
  3. Gøy :)
    Kos med planter man kan ha lenge!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.