torsdag 9. mai 2013

Det gror på Bergheim

 

 

 

Da er to hektiske uker med samling i Mosjøen over. dette var den siste samlinga vi hadde. Nå har vi en samling igjen i Harstad i August, før vi skal tilbake til Harstad i Desember og forsvare bacheloren som vi skal jobbe med i høst. I Januar 2014 er jeg forhåpentligvis Vernepleier. JIPPI !!

 

IMG_9676 (640x426)

 

I mellomtiden har det grodd litt opp på Bergheim. plutselig poppet det opp krokus i hagen.  den kjmpet seg fram gjennom mose og nedtrampet gammelt gress.

 

IMG_9678 (590x640)

 

Det var kjempekoselig å oppdage. Vi har også en nabo som er datter til noen tidligere eiere som anla hage her på 70 tallet. Hun viste meg hvor de hadde plantet påskeliljer, men jeg trodde ikke det kom noe der, for det virket som alt var grodd igjen. men jaggu kom det ikke noe..

 

IMG_9679 (640x427)

 

De har nok harde oppvekstvilkår, men det kommer opp noe iallefall. Kanskje kan jeg finne løkene og flytte de til et bedre sted.

 

IMG_9680 (640x426)

 

Men Krokusen vokser villig på flere steder, som under hagebordet. Hestehoven har også strekt seg. joda, det blir vår her også.

 

IMG_9681

 

Til Valentinesdagen  fikk jeg en hvit azalea hos min kjære. Jeg tok den med hit til Bergheim og lot den stå i gangen Der fikk den stå kjølig og nok lys, og jeg passet på at den ikke tørket ved at jeg satte den i en bolle med vann når vi ikke var her.

 

IMG_9683 (640x427)

 

Etterhvert fikk den nye skudd oh knopper. det er nok første gang i historien at jeg har fått en azalea til å overleve. Nå får den stå ute på fine dager, men tas inn om kvelden. Og det ser ut som den trives med det.

Jeg har vært lite på blogging den siste tiden,og mye skjer framover, men jeg skal nå prøve o komme meg på en liten runde i de koselige bloggene deres.

Ha en fin Kristi himmelfartsdag.

3 kommentarer:

  1. Så deilig med blomster, og fine blomsterbilder.

    Ha en flott dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Koselig med blomster i plenen syns jeg.
    Så flott den asaliaen var da.
    Du har jammen vært flink som har fått
    den til å komme igjen.
    Ønsker deg mange gode maidager fremover :)

    SvarSlett
  3. Azalea er ikke den enkleste planten nei- så ekstra moro at du har fått den til så fint - altså drukne i vann omtrent er tipset :)

    Nydelig deilig med vår og se det spirer og gror. Super flink er du også med studiene :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.