lørdag 29. juni 2013

Litt hage og skatt funnet på låven…

 

 

Jeg er jo fått ny pc, så nå er det moro å redigere bilder igjen. Men nettet som jeg har bestilt ser ut til å ha god tid på seg.  Jeg kan lage innlegg offline, men må gå via mobilen for å legge det ut.

Det betyr at det ikke blir så mye surfing på nettet. Nå er jeg egentlig livredd for å miste alle mine følgere, fordi de aldri ser meg igjen i deres blogger, men jeg skal ringe  nettlevrandøren i morgen og true med ei blomsterkrukke i huet hvis de ikke kommer snart…

  IMG_0118 (640x427)  _MG_0100

Apropos blomsterkrukker… Kairo klarte å dra med seg to store ( tomme) potter ned trappa og knuste dem. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre med skårene, men så kom jeg på at de kunne bli fine fargeklatter i skyggebedet. Nå ser de ut som de stikker opp av jorda. Prikken over i,en ble å sette en stemorsblomst inni krukka.

 

IMG_0119 (640x427)  IMG_0125 (640x427)

 

Mens de andre rododendrone er avblomstret ser asaleaen ut til å vokse og trives i bedet. Den har kommet med nye skudd. Og nå som Juniblomstene gjør seg ferdige, gjør rosene seg klare. Jeg har tre rosetre i hagen på Bergheim og nå står de fulle av knopper.

 

Inne i stua skjer det også ting. Listene rundt vinduet er kommet på plass, og taklistene er på tur. Disse er noe vanskelig å tilpasse, for ingen hjørner har rett vinkel og listene er 12 cm brede, så skøter vil vises. Men vi satser på å jukse litt med acrylmasse så blir det ikke å vises.

 

_MG_0129 (640x427)

 

SÅ – mine damer og evt herrer. Denne fant vi i en kasse stuet under en trapp på låven !! DET smykket av en ovn. Vi mangler en etasje og får vel prøve å finne tak i den, Men uansett tenker vi å sette i stand denne. Om vi blir å fyre i den vet vi ikke enda, men hvis ikke skal den iallefall få stå til pryd et eller annet sted i huset.

 

IMG_0122 (397x640)

Hvis ikke dette er skattejakt med høy skattefaktor, ja så vet ikke jeg. Syns iallefall det var stas å finne den, og enda mer stas å se den ferdig oppbygd.

 

Håper på nett tilgang snart og at vi sees snart hos dere. Og sist men ikke minst at dere ikke forlater meg i mellomtiden.

Nyt sommeren.

3 kommentarer:

  1. Så fint dere får det. Artig med gjenbruk/fornyelse av knust krukke:) Og for en flott ovn dere fant på låven. Den må vel bare stensettes på ny så kan den nok brukes. Lykke til med prosjektet.
    God helg!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. Stilig med det potteskåret i blomsterbeddet.
    Har mange slike potteskår liggende i kjelleren
    med tanke på et steinbedd en gang i fremtiden.
    Men når det blir,... ja si det.
    Og skikkelig skattejakt har du virkelig vært på.
    En flott ovn. Håper dere får satt den i stand.
    Vi har en i gangen, den gir skikkelig god varme.
    Men vi bruker den sjelden.
    Er vel ikke så uvanlig at det i perioder blir litt
    stille med både blogging og komentering. Er vel ingen som
    "stikker av" for det? Har aldri tenkt over at jeg skulle slutte å
    besøke en blogg av den grunn. Er jo ikke alltid det passer like
    godt å være så aktiv.
    Håper du får en skikkelig flott sommer men mange fine dager
    på jobb og enda flottere fridager innimellom med både litt oppussing
    og masse avslapning og kos i sola. :)

    SvarSlett
  3. For et funn! Litt misunnelig der må jeg si. Ble "bare" en ny ovn på meg.
    Ideen din med potteskåret var forresten kjempemorsom. Det blir sikkert kopiert av mange :D

    Mvh
    Cecilie

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.