mandag 3. juni 2013

Speil, speil på veggen der…

 

 

Kairo og jeg har inntatt Bergheim for sommeren og skal være her å pusle litt fram til skolestart i midten av August. Jeg skal jobbe litt ekstra i avdelingen tiltak for psykisk utv.hemmede i kommunen og gleder meg til det. Noen ekstra kroner trenger en slunken studentkonto akkurat nå.

Vi har vært forsiktig med å møblere Bergheim mens vi har holdt på med restaureringen. De møblene vi har der er møbler som har stått igjen etter tidligere eiere. Planen er å møblere med noen nye komfortable sittemøbler og gamle antikviteter eller bruktmøbler.

 

_MG_9944 (357x640)

 

Dette speilsettet har jeg overtatt etter en venn som ikke hadde plass til det hjemme hos seg, og han spurte spesielt om jeg ville ha det på Bergheim, og nå står det altså her i stuen.

 

_MG_9947 (640x427)

 

Siden det er doble vinduer på to av veggene, og en dør på den tredje er det dårlig med veggplass og vi kan ikke ha brede hyller eller skap, men dette settet passet perfekt inn i den smale kroken.

 

_MG_9949 (427x640)

 

I speilet skimtes tømmerveggen som vi har pusset. Planen var å beise den, men vi ser at det ikke vil passe inn i en ellers lys stue, så vi kommer til å male den. Noen vil kanskje reagere på det men jeg skal klare å overbevise skeptikerne etterhvert. Det som  blir spisekjøkken får tømmervegger på tre vegger, så det skal bli tømmer nok…

 

_MG_9946 (392x640)

Settet er malt i en lys beige farge men trenger nok en liten oppdatering og kanskje en ny knott så blir det perfekt der det står.

 

Vel… da har jeg kunnet vise et høvelig interiørbilde fra Bergheim. Ser vi bort fra diverse småtteri som avslører seg i speilet, så syns jeg det begynner å bli bra. Vi måtte avslutte arbeidet med lister i det fine været, for hagen holdt på å gro over igjen, så vi har prioritert den og fjøset som hadde en vegg som måtte males. Det skal jeg komme tilbake til i et annet innlegg.

Mens jeg er på Bergheim, må jeg bruke mobilnettet for å komme på nett. Det tar uendelig lang tid å laste ned sider men nytt nett er bestilt, så hvis dere syns jeg er lite på besøk så stemmer nok det. Men håper det blir bedre med nytt nett og full hastighet.

Da sees vi, h en fin forsommer.

 

2 kommentarer:

  1. Syns det høres herlig ut å være på Begheim hele sommeren. Håper det blir like fint som det høres. Er jo et herlig sted. Men det er jo litt å drive med der så det blir vel ikke bare ferie. Det speilsettet passet jo kjempefint inn hos deg.
    Vil få ønske deg ei herlig første sommeruke på Bergheim :)

    SvarSlett
  2. Så flott det blir! Herlige farger :) er moro å følge med dere :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.