torsdag 27. februar 2014

Solgløtt og klar for en dusj

 

God morgen og tuuuuuuusen takk for koselige kommentarer i forrige innlegg. Det er så koselig at dere følger med. Da syns jeg det er ekstra stas og blogge om prosessen her på Bergheim.

I dag da jeg satt og koste meg med deres hilsner og kaffekoppen, kom morgensola på besøk, det er første gang i år at den gjester oss i stua. Vi har jo morgensol i stua om sommeren men vinterstid må den klatre oppetter åskammer både i januar og februar men i dag kom den altså over.

_MG_1901 (640x522)

 

Med tiden har jeg lært meg å sette pris på “ de små tingene” i livet. Og solens første besøk i stua har blitt et sånt gyldent øyeblikk som jeg liker så godt. Det varer bare noen få minutter for den er ikke høyt nok på himmelen enda men nettopp derfor er det så magisk når det skjer. Vi har en dag igjen av februar og det har fortsatt ikke falt et snøfnugg enda i 2014. Dette er den rareste vinteren jeg har opplevd, det må jeg bare si men så er den ikke over enda. På disse kanter kan det komme store snømengder både i mars og april. Jeg håper ikke det skjer…

 

_MG_1903 (640x416)

 

Så var det badet da…

Dusjen er endelig ferdig og klar til bruk. Det har jaggu tatt sin tid men det ble veldig bra. Vi har nå en stor romslig lys og trivelig dusjnisje

_MG_1906 (427x640)   IMG_1909 (188x290)

 

Nå gjenstår det bare å bli ferdig med veggene i selve rommet og vi skal også legge helt nytt tak så det er litt jobb igjen men jeg tror det går fort når vi først kommer i gang. Dusjen har tatt uendelig lang tid og det har vært ventetid mellom hver prosess så når jeg nå leser interiørblader og blogger om oppussing vet jeg veldig godt hva som ligger bak. En skikkelig klapp på skuldra både til oss selv og alle dere som bruker tid, penger og rssurser på gamle hus. Jeg er ikke overtroisk heller men jeg tror mange gamle hus har “stemmer” de vil gjerne leve videre de også.

Det var dagens dype.. Kos dere i vinter eller vårlandet.

 

4 kommentarer:

  1. Koselige bilder med sol på hos deg i dag. Her østpå glimrer den med sitt fravær.
    Har dratt på meg influensa og ligger i senga i dag og titter på takdryppet.
    Det betyr ihvertfall at det går mot vår... Så kjedelig å bare ligge rett ut.
    Fy søren hvor fin dusjnisjen ble. Det kommer til å bli et knakende fint bad hos dere.
    Og ting som tar tid og koster litt setter man ekstra stor pris på.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Herlig med et solgløtt etter mange dager uten.
    Her er det ikke lett for sola å komme gjennom
    skydekke i dag, selv om den prøver.
    Ja det kan fortsatt komme mye snø, men håper det ikke
    gjør det.
    Så godt for dere at badet begynner å ble ferdig.
    Er en spesiell følelse når en kan si en er ferdig med en jobb
    der en har gjort alt arbeidet selv.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke overtroisk jeg bare vet at det er mye mellom himmel og jord og at vi ikke er alene :)

    Du kan være godt stolt over den flotte dusjen og det går radig fremover hos dere.

    Her har det ikke vørt mange timene med sol i år- kanskje 5. Det regner eller er gråvær hele tiden. Men all snøen er borte- det er en stund siden , og det spirer i beddene. Nå er det vå og det gledes :)

    God helg klem Monica

    SvarSlett
  4. Dusjen ble kjempeflott. Og resten av badet blir nok det også.
    Koselige bilder, skjønner godt at solen er grunn til å feire. Hos oss har vi solen hele året, men en stund bodde vi sånn til at vi ikke hadde sol om vinteren...og jammen setter man pris på den når den kommer frem igjen :)

    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.