tirsdag 4. mars 2014

Som tenkt så gjort..

 

_MG_1971 (507x640)

 

Jeg hadde tidligere et innlegg fra soverommet der jeg sukket over at nå som lyset er tilbake ønsket jeg meg et lysere og luftigere soverom. Som tenkt så gjort, det fine med å ha for mange ting er jo at man kan bytte og flytte rundt på dem og sånn er det nok med meg også. Ingen ting er garantert en fast plass her i huset.

 

_MG_1848 (508x640)   _MG_1972 (635x640)

 

De røde Hemnes nattbordene fra Ikea ble byttet ut med et gammelt potteskap som jeg engang malte hvit. Kransen ble byttet et med et bilde og veggen ble “ryddet”

Figuren på nattbordet er fra Dr. Lykke og er en gave.

 

_MG_1978 (640x446)

 

Bildet er  grafikk laget av Dagny Hald i  1998. Hun var en norsk keramiker og grafiker og utdannet ved Accademia delle Belle Arti i Roma og Statens Håndverks- og Kunstindustriskole i Oslo. Hennes bilder er fulle av fortellinger, poesi og eventyr, men kan også være bitende som kommentarer til menneskelige dårskaper eller som lattervekkende satirer over borgerskapets selvhøytidelighet. De senere årene ble hun stadig mer opptatt av indisk kultur, noe som har resultert i mange grafiske blad med motiver fra India og Nepal.

Kilde: http://www.fineart.no/kunstner/dagny-hald

 

Så tilbake til soverommet på Bergheim…

_MG_1977 (640x586)

 

Noe av det beste jeg vet er å våkne til sollys som flommer inn vinduet og lette blondegardiner som blafrer inn i rommet. Det minner meg om morgener jeg våknet på loftet i min bestemors hus da jeg var barn. Det luktet rent, grønnsåpe og hav. En sånn morgen fikk jeg i dag og det blir jeg i godt humør av.

Månedens utfordring hos NIB er soverom, så da kan jeg jo bruke dette innlegget til å delta. Vil du se flere flotte soverom, trykk på nib knappen.

NIB knapp baby blue

 

3 kommentarer:

  1. Det ble virkelig lyst og luftig. Kan tenke meg det er lett å finne roen i et slikt rom :)

    Cecilie

    SvarSlett
  2. Forandring fryder :) det var noen enkle grep du gjorde- men det ble en vesentlig forskjell :) liker begge deler-
    men er fineste med det lyseste på den tiden av året vi går i møte nå.

    Ønsker deg en fin kveld

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Å for et lyst å fint soverom.
    Vi har mørke røde vegger på soverommet
    som jeg er lei av, men har ikke overskudd til å gjøre
    noe med det nå. Så jeg får ta et tak å vaske og rydde ut alt
    som ikke behøver være der. Vil bli litt lysere da også.
    Ønsker deg ei herlig våruke :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.