torsdag 2. oktober 2014

Høst i en uferdig vinduskarm

 

 

I dag har jeg fri, det er ikke så ofte jeg har det når jeg nå jobber full stilling men siden jeg har arbeidshelg har jeg en fridag i dag. Planene for dagen er å rydde og vaske litt til helga. I skrivende stund har jeg satt pellargoniene i vasken så de kan suge til seg litt vann.

 

IMG_1236

 

Ute er det skikkelig ruskevær, så det passer bra med en innedag. I går fikk jeg siste utgave av “Lev Landlig” i posten. Jeg finner enormt mye inspirasjon i bladet og mange av tingene de viser er ting som jeg har selv enten arvet eller kjøpt brukt, så det skal jeg kose meg med i kaffepausene, for på sånne vaskedager er det viktig å ta pauser.

Tilbake i vinduskarmen. Vi har holdt på med veggen ute og vi har gjort en liten endring på huset som fikk stor virkning, det skal jeg komme tilbake til. Når det gjelder pelargonene er de fortsatt ikke sendt til hvile i kjelleren og jeg lurer faktisk på om jeg skal la det være i år for å se om jeg klarer å berge dem bedre. I fjor overlevde en eneste. De blomsterer jo fortsatt og nye knopper kommer, så det ser ikke ut som de har tenkt å hvile seg i år.

 

IMG_1238 (502x640)

 

På utsiden av vinduet er det liksom ingen tvil. Trær og lyng blir gult og rødt og viser tydelig at det snart er på tide “å gå til sengs” Jeg gleder meg litt til årstiden vi går i mot. I fjor kom det ikke en snøfille på hele vinteren men det håper det gjør i år. Jeg liker at det er snø når det er vinter. Ikke så mye men akkurat sånn at man får vinterfølelse.

Tusen takk for koselige hilsner og kommentarer, ønsker dere alle en nydelig høstdag.

2 kommentarer:

  1. danke für die schönen bilder, angie

    SvarSlett
  2. Har hatt pelargonia som har blomstra hele vinteren jeg, det er ikke alltid de vet det er vinter ;)

    Deilig å bli ferdig med ytterveggen da :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.