fredag 9. januar 2015

Noe nytt på gang

 

Jeg må nok innrømme at jula er godt på veg ut av huset her nå og nytt år er tid for endring. Det er rart med det, ikke uvanlig så føler vi sterkt behov for noe nytt når jula er over og et nytt år har startet, sånn er det for meg også.

Vi har lenge ønsket oss en “god-stol-krok”  De møblene vi har er veldig flotte å se på og tar seg fint ut på bilder. Desverre er de ikke like komfortable å tilbringe flere kveldstimer i. Med en kranglete rygg og til tider stivnet kropp er behovet for noe mer komfortabelt påtrengende.

 

20134_cols06a_01_PE362778

Ikea.com

Vi har valgt å spare noen kroner og derfor falt valget på Ikea sin Strandmon med pall. Vi har bare prøvd de på Ikea men syntes de virket veldig behagelig å sitte i. Så nå er det bestilt to stoler med tilhørende krakk. Hvis noen har erfaring med disse så del gjerne.

Det betyr at Bieremeieren og spisestua må ut. Men så veldig langt skal den ikke og det er bare midlertidig. Planen med huset er å lage en TV stue i 2 etg med moderne og komfortable møbler. Inntil da må vi nå ta i bruk finstua, så biedermeieren skal bare lagres midlertidig.

 

IMG_1396 (640x619)[8]

Salongen har også bare midlertidig oppholdstillatelse. Vi har en Ektorp på låven som er noe mer behagelig både å sitte og å ligge i. Det blir nok ei helt annen stue så det skal bli spennende å se hvordan det blir.

 

IMG_2391 (403x640)

 

Har lyst å vise dere denne kofta som mamma strikket tilmeg i julegave. oppskrifta fant  jeg i ukebladet Familien. Jeg nevnte den for henne men tenkte aldri på at hun skulle finne på å strikke den.

Da ønsker jeg dere en fin fredag og en god helg.

3 kommentarer:

  1. Du verden, så snill mamman din er da.
    Det var ei flott jakke.
    Ja det er greit med noe godt å sitte i om kveldene.
    Kommer til å bli litt mer behagelige kvelder da tenker jeg.
    Stolene var flotte.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Riktig god helg til deg også. Knallfin kofte du har fått av moren din.
    Herlige farger også. Blir nok en favoritt nå utover vinter og vår tenker jeg.
    Skjønner det med noen mer komfortable møbler. Har erfart det samme som
    deg. Godt å ha noe som er godt å slappe av i etter jobb og prosjekter.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. For en flott overraskelse og julegave det ble på deg -i den kofta der ligger det mange timer med kjærlighet :) Kjempefin er den.
    Fine stoler dere har valgt og det blir stor forandring på stuen ja- gleder meg til å se :)

    God helg klem Monica

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.