mandag 16. februar 2015

Lappeduk ble lappepute

 

 

Da er prosjektet nesten ferdig. Men å legge dette førstegangsprosjektet på bordet hadde blitt katastrove. Duker skal være rett i kantene og ikke se ut som om det skjeve tårn i pisa har vært mal for arbeidet. Derfor ble det en pute, puter er snillere og avslører ikke like godt håndverkerens begrensninger. Nå skal den bare vaskes, strykes og trekkes over en pute så blir det et fint sommerinnslag i sofaen.

 

IMG_2705  IMG_2704 (648x800)

 

Den har lapper på ene siden og heltrulkket med stoff på baksiden. Nå skal jeg reparere noen brettbånd mens jeg tenker ut nye prosjekt, for det er bare å trå til mens motivasjonen er der, neste prosjekt blir kanskje enda bedre.

Her har vi fortsatt sol og fint vær, og jeg har så smått begynt å titte bort i plantekassene mine. I den ene plantet jeg tulipanløker i fjor høst, de andre har jeg tenkt å dyrke noen urter, vi får se hva det blir. Det er vel på tide å plante frø nå.

 

IMG_2648  IMG_2649

 

Jeg håper vi får opp drivhuset iløpet av våren. Det er litt arbeid med det men vi burde klare det på en ukes tid. Vi har gravd ut der det skal stå, så det er bare å starte med å støype plate så fort frosen er over. På låven står stabler med vindu som skal brukes.

 

IMG_2652 (533x800)

Ikke glem fuglene og ha en strålende dag.

3 kommentarer:

  1. Ja men det ble jo ei kjempefin pute.
    Ikke lett å få sømmene rette nei.
    Er enklere å lage noe i andre fasonger enn firkanter.
    Har laget løpere/duker i "tømmer" et eller annet tror jeg det heter.
    Altså avlange stoffbiter som sys sammen ut fra en firkant i midten.
    Huff, er ikke flink til å forklare. Håper du forstod noe av det hehe
    Kommer til å bli flott med drivhus. "håper" min kjære fortsatt er
    arbeidsledig når snøen har forsvunnet så kanskje jeg kan få satt opp
    et lite drivhus her også. Utrolig hva vi kan få gjort når han ikke
    er på jobb hver dag. Men det begrenser seg litt mer økonomisk.
    Ønsker deg ei herlig ny uke :)

    SvarSlett
  2. Jeg syns det blei bra jeg, fine farger og i det hele tatt! (",) Men det kan jo hende at neste gang du prøver blir det bedre og verdig tittelen og funskjonen duk.

    SvarSlett
  3. Jättefint tycker jag!
    Kram från Sverige!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.