tirsdag 3. mars 2015

Det er så fint…

 

 

.. når været ute samsvarer med kalenderen inne, i da er en nydelig vårdag med strålende sol og nå har jeg også trådt inn i våren her på Bergheim. Litt vinter henger fortsatt igjen men “noe” er på anmarsj, det er det ingen tvil om. Vi byttet ut den gamle sjarmerende kommoden med nytt kjempesmart bord fra Ikea. Bordet har to klaffer og kan gå fra et lite bord til et mye større ved å slå ut klaffene. Bordet har skuff til fjernkontroller og hylle under til blad, aviser etc, kjempepraktisk.

 

IMG_2770

 

For anledningen har jeg pyntet med alt jeg kunne finne av vårlig stæsj. Greiner av rogn som holder på å springe ut, tulipaner, løkblomster, levende lys i vårlige farger og heklet løper. Skinn og pledd i stolene er byttet ut med gamle håndbroderte puter i friske farger.

 

IMG_2777 (533x800)   IMG_2772 (793x800)

 

Pelargonene som har hatt et kort opphold i kjelleren over jula, har kommet seg og noen viser ekstra glede for å være kommet opp i lyset igjen. Denne har allerede kommet med blomster og flere kommer etter.

 

IMG_2779 (597x800)

 

 

Da skal jeg ut i vårsola sammen med Kairo før jeg skal på seinvakt i helseforetaket. I går startet jeg på en videreutdanning i kognitiv terapi, noe som kan komme godt med når jeg i mai skal tiltre i en helt ny stilling som interkommunal ruskoordinator i Ytre Namdal, noe jeg gleder meg veldig til.

Da ønsker jeg alle en strålende vårdag.

5 kommentarer:

  1. Så inspirerende og vakre bilder! Det minner så vidt om vår her også i dag, og det gjør så godt i kropp og sinn :-) En fin dag til deg!

    SvarSlett
  2. Så inspirerende og vakre bilder! Det minner så vidt om vår her også i dag, og det gjør så godt i kropp og sinn :-) En fin dag til deg!

    SvarSlett
  3. En veldig koselig og flott sittekrok dere har laget dere.
    Det bordet var både fint og praktisk.
    Herlig med sola og at snøen tiner mer og mer for tiden.
    Lenge enda før det er snøfritt, men så lenge sola skinner
    merker en at det går mot varmere tider.
    Lykke til med videreutdanning og etterhvert ny jobb.
    Ha ei flott våruke .)

    SvarSlett
  4. Er så fantastisk når våren endelig gjør sin annmarsj! Våren har alltid vært min favoritt årstid! Blitt skikkelig vårfriskt hjemme hos deg! Herlig :D

    SvarSlett
  5. Herlig! Vi har også hatt en flott dag i dag.
    Så fint det er i denne kroken, virkelig fine stoler dere endte med å kjøpe.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.