mandag 21. februar 2011

Mandag formidags blues

 

 

Da er det Mandag og ny uke.  I dag blåser det igjen surt her i Brønnøysund.Snæen som kom natt til i går virvler rundt på jordene.  Noe av det blåser vel til havs.

IMG_3198 (561x640)

På bildet over viser jeg tre ting jeg skal si litt om. Vannkaraffelen fra Grand Cru, er jeg veldig begeistret for. Den er litt tung, men er god både å holde og å sjenke i.  Den er fast inventar på middagsbordet her i huset. Og i stedet for disse glorete saftflaskene i plast, har jeg saft på en vinflaske med skrukork. Har prøvd å fjærne etikettene, men det var vanskelig.  De er ganske diskret likevel, så jeg lar dem få bli.  Jeg liker uansett denne versjonen bedre enn det orginale utgangspunktet.

 

IMG_3200 (494x640)

Glasset er arv som kjæresten min har fått fra sin mor.  Hun døde av kreft da han var 11 år.  Jeg tror de er ment for portvin eller likør, etter størrelsen å bedømme.  Vi har tre av dem og de er fortsatt i bruk.

 

IMG_3182 (640x427)

Og til sist…..

Den nakne sannhet om  at det er enda en stund til jeg kan hengke klesvasken ute.

Da ønsker jeg alle en begivenhetsrik uke.

 

Bjørkly

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.