onsdag 13. juni 2012

Blomster på soverommet.




I år har jeg kjøpt Pelargoner for å ha inne. Min mor, og bestemor kalte disse for Granium. Kanskje de heter begge deler…  I stuen har jeg bare røde. Alle i samme farge. Idèen fikk jeg  fra Vakre hjem og interiør i fjor sommer. Der var en artikkel fra et lyst hjem med røde innslag og røde pelargoner i vinduet.  Men på soverommet har jeg kjøpt en med frisk, fin rosa farge.



IMG_6540 (418x640)



Den gamle kommoden som jeg også kjøpte i fjor sommer er kommet opp på soverommet.  Den er ikke malt og skal ikke males heller. Den passer så fint til døren som henger over senga. Rommet er ellers lyst med lyse gardiner lys grått gulv. Kommoden og døren tilfører det rustikke som jeg liker så godt. Ikke for mye, men i akkurat passe dose til at det kommer fram.


IMG_6551 (640x427)



En gammel minipotte får stå til pynt på kommoden sammen med planten. Den har mønster med fine roser på. og er egentlig et lite smykke i seg selv.
Nå kom ikke hele soverommet i dag heller, men i morgen…


IMG_6553 (427x640)




Tusen takk til Fjordheim og Tante Monica for hyggelige kommentarer. Det er to flotte bloggdamer med hver sin flotte blogg som har fulgt meg trofast en god stund. Herlige flotte og kreative damer som jeg setter veldig stor pris på..
Nyt dagen !

3 kommentarer:

  1. Tusen takk til deg. Du gir også mange koselige kommentarer til meg. Setter veldig stor pris på det.
    Ikke vanskelig å gi koselige kommentarer til deg og alt det flotte du viser. Ikke bare har du mye fint interiør å vise frem, men du tørr også si fra og vise litt meninger oppi alt. Du er deg selv, også på bloggen virker det som. Litt rart dette at en kjenner noen så pass godt via en blogg, men likevel kjenenr en ikke personene bak bloggen. Kunne gått rett forbi flere som jeg egentlig tror jeg "kjenner"
    koselig med litt blomster på soverommet.
    Tror at granium og pelargonia er samme plante. Men jeg er ingen gartner, det er helt sikkert.
    ønsker deg en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men som jeg skrev i et innlegg til deg. Hvis turen går nordover og forbi helgelandskysten i år, så står gjesterommet klart ;)

      Slett
  2. Nå ble jeg nesten litt rørt, setter pris på deg jeg også:)) Dine koselige kommentarer og det at du kommer med dine utblåsninger av og til, og så gjør du ting på en litt annen måte enn alle andre.
    Skulle egentlig gå og legge meg nå, men blomster på soverommet måtte jeg bare innom å se på, soveroms og kjøkkeninnlegg er mine favoritter :))
    Nydelig kommode du har på soverommet ditt og kjempefint med den lille potta sammen med pelargonien.

    God natt :))

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.