torsdag 14. juni 2012

Sommer på soverommet

 

 

Da skal dere få bli med på en liten rundtur på soverommet. Dette er det rommet i huset som jeg er mest fornøyd med. Det er lyst, innslag av gyldent treverk og varmt og svalt på samme tid.

 

IMG_6559 (640x414)

 

Jeg syns jeg har fått til en perfet balanse  av akkurat passe mye ting. Ikke for mye, ikke for lite. Kommoden, døra over senga og toppen på nattbordet har samme materiale og farge.

 

IMG_6564 (640x418)

 

Så kan jeg endre tekstilvalg etter årstid eller humør. Akkurat nå, går det i blått. Sengeteppet og puten i samme stoff er kjøpt på Jysk og har akkurat den blåfargen jeg var ute etter.

 

IMG_6568 (640x416)

 

Sengetøyet  fra Ikea er glatt og svalt og gir nesten følelsen av hotell-seng.  Har dusjet sengetøyet med lavendelvann så det dufter deilig.

Jeg er ikke helt fornøyd med bokhylla under kneveggen, men den er praktisk og den passer under skråtaket, så inntil noe annet fanger min oppmerksomhet, får den stå

 

IMG_6572 (640x407)

Rommet er ikke stort og skråtaket gjør det enda mindre. Ddet er umulig å ta helhetsbilder av det som er der. Men det hjelper litt å klatre i høyden ;)

 

Nå skal jeg nyte sommerdagen, håper dere gjør det samme..

2 kommentarer:

  1. Liker soverommet ditt. Det er som du sier, lyst og svalt. Herlige farger på sengeteppet.
    På vårt soverom er det for mange møbler, Det er egentlig et stort soverom, men med alle de møblene jeg har puttet innpå der så blir det trangt. Kanskje jeg gjør noe med det en dag, Men ikke i dag. Vet ikke helt hvor jeg skal sette det jeg ikke skal ha der. Kan jo ikke gi det bort, mulig jeg får brukt for det en dag. Samler jeg, nei da, Bare godt å ha i tilfelle. hehe
    Ha en herlig dag fortsatt :)

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig, så herlig nostalgisk med kommoden med løper og pelargon på :)

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.