fredag 10. august 2012

Hvordan går det med min hvite Ektorp ?



Det ser jo bra ut, men bildene lyver, de ser slett ikke så bra ut på nært hold. Imidlertid er jeg litt forbaust over at de ikke ser værre ut. Med huset fullt av folk i sommer og to hunder, en som røyter og en valp, burde sofakroken vært erklært katastrofeområde.


IMG_7379 (640x419)


Det ser jo bestemt både koselig og reint ut på bolder. Jeg ønsker ikke å vise flekkene etter spillolje som valpen så behøreg strødde huset med her om dagen.
Jeg holdt på å vaske i 2 etg, Mr. Bjørkly Bergeim Fredeli(g) Hjalp sønnen sin med å skifte olje på bilen. Spilloljen ble tappet i en bolle og satt i garasjen. Min nysgjerrige Kairo måtte undersøke innholdet og tilgriset seg med olje over det meste. Så bar det inn i huset på løperunde. Apropos katastrofeområde….. Det var oljeflekker OVER ALT!!!


IMG_7381 (640x427)


Først ble jeg bare overgitt, og satte meg rett ned for å håpe på at flekkene forvant av seg selv, men nei… Fram med såpevann og litt hjelp fra husbonden så fikk vi vasket hund, møbler, vegger, dører og gulv.
Jeg har gitt opp å tro at mitt bloggeprosjekt vil bli like perfekt og gjennomført som mange andre blogger. Det går ikke når man har hund i huset. Det er forskjell på å være hundeeier og hundeelsker. Og siden jeg er det siste, så får det være som det er. Interessen for hund, går foran interessen for hus og heim.
Kairo har egen hjemmeside med blogg som  de som vil kan følge her:


IMG_7384 (640x477)


Nå er det en ny helg. Vi har begge fri og  skal til Bergeim for å rive, rydde, vaske og male.

Til alle dere:  Nyt dagen og helga

2 kommentarer:

  1. Ja disse dyra kan stelle i stand masse rot og skjit, men vi glemmer fort :-) Kos dere på Bergheim i helga, spennende prosjekt :-)Line :-)

    SvarSlett
  2. Ikke værst å ha hvit ektorp med to hunder i huset.
    Ser jo kjempeflott ut. Er jo fint med et pledd over.
    Dere får kose dere med rivingen på Bergheim i helga.
    Gleder meg til å høre hva dere finner denne gangen.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.