torsdag 5. september 2013

NIB utfordring

 

 

NIB har en ny månedsutfordring. “Mykje lys og myke pledd”.  Jeg har ikke deltatt på flere måneder, så nå kaster jeg meg ut i det  til tross for at stilen hjemme hos meg er lite “nibete”

 

_MG_0396 (640x427)

 

Det første bilde er finstua på Bergheim. Det som tilsynegir overgangen til høst her, er det gode deilige ullteppet på gulvet. I sommer har jeg hatt lyse filleryer, men nå vil jeg ha det lunt og da er det ut med filleryer og inn med tykke deilige myke tepper.

 

IMG_7797 (640x577)[8]

 

I dag har vi hatt opp mot 22 varmegrader i Brønnøysund og utrolig deilig.  Å ta formiddagskaffen ute med skinn og puter er kanskje ikke helt i tråd med temperaturen, men er det høst så er det høst.

 

2011-09-8[5]

Og utover det forbinder jeg høsten med roser som blomstrer sent, rognebær og å bare sitte rett ned å nyte omgivelsene. Herlig!!

Vil du se flere flotte bidrag??

HER – er de

8 kommentarer:

  1. Koselig å kunne krype unna et pledd i den
    flotte sofaen din når temperaturen synker.
    Men enda er det litt for varmt til at det er noe behov.
    Men en kan jo forberede seg litt, for kulden kommer den, om vi vil eller ikke.
    Visst det blir det flotte været i helga som er meldt skal jeg kose meg masse ute.
    For det er vel ikke så mye lenger vi får beholde varmen fremover nå.
    Ønsker deg lykke til i utfordringen og ha ei herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Så fine bilder.
    Jeg holder litt på sommeren enda. Har ikke byttet til noe høstinteriør, men det kommer nok snart. Det hjelper ikke at jeg ikke er ferdig med sommeren, når høsten helt tydelig er kommet.

    Ha en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. syns du viser fine personlige bilder.... jeg har det ikke særlig nibete jeg heller. og kommer aldri noe sted i de der konkurransene.... for det er det kun de samme som gjør, gang på gang..... nib har en favoritt gjeng som ALLTID kommer på galleri eller finaleplass.... drit irriterende....
    men jeg er nå med fordet... så kan i alle fall folk finne bloggen min da :)

    Lykke til med ditt flotte personlige interiør :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  4. Det skulle vært mye mer av slike bidrag som ditt på NIB :)ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at noen andre enn de faste som alltid havner i galleriet får plass nå. Vil se deg der :)

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Bildene dine viser mye sjel og patina, noe som er
    aldeles deilig. Så flott at det finnes interiør som
    tar vare på tradisjoner, noe som er en viktig essens
    i våre hjem, og som gir nettopp lunhet og varme, "mykje
    lys og mykje pledd". Det er lite av dette på NIB, ja,
    men så har de noe å lære. De lever i sine svarthvite,
    kalde og minimaalistiske univers, og det hender, en
    sjelden gang, at de som viser varme interiør, som her,
    vinner utfordringen. Lykke til! Heier på deg! Unn :)

    SvarSlett
  6. Det er jo nettopp mangfoldet som gjør det så gøy å titte gjennom alle bidragene, så dette var jo helt herlig :)

    SvarSlett
  7. Du har et nydelig hjem! Er hus med sjel :)
    Ha en fortsatt fin uke!
    Hei fra Eva

    SvarSlett
  8. Takk for at du bidro i NIB-konkurransen vi sponset. Flotte bilder!

    PS: Beklager at vi er så sene med å takke!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.