fredag 15. mai 2015

På tide

 

 

med et nytt blogginnlegg, det begynner å bli en stund siden sist men jeg må nok innrømme at verken tid eller motivasjon har vært påtrengende. Siden sist har jeg startet i ny jobb som interkommunal ruskoordinator for Ytre Namdal, jeg har vært en tur hjemme påVærøy og her på Bergheim har vi jobbet en del i hagen.

 

IMG_3587 (640x551)

 

Mens jeg var hjemme på Vætøy var jeg så heldig at jeg fikk ta bilder  hos  to stykker som har gjort et formidabelt arbeid i å ta vare på gamle bygninger. Det ene stedet er Værøy Gamle Prestegård ( bildet under ) som har vært overnattingsted og festlokale siden 1992. Her arrangeres de fleste av livets begivenheter, fra barnedåp til begravelse og all maten blir laget på kjøkkenet av innehaveren. Her blir det brukt lokale råstoffer, egendyrkede poteter, krydder og urter.

 

IMG_3409 (640x426) – Kopi

 

Det andre er Værøy Gamle Handelsted.  Her er satt i stand både innvendig og utvendig med det formål å gjenskape atmosfæren slik det en gang var, og det  har man virkelig  lyktes med.

IMG_3455 (640x480)

 

Jeg skal komme tilbake med flere bilder etterhvert, kanskje fortjener disse stedene hvert sitt blogginnlegg, og hvis noen redaktører eller andre aktuelle leser bloggen min, så er begge disse stedene vel verdt et besøk, her er uendelig mye reportasjestoff…

Da ønsker jeg folket en riktig god 17 mai feiring.

3 kommentarer:

  1. Ja det hender det foregår så mye at en ikke rekker alt.
    Her går det også lenge mellom innlegga for tida.
    For se om inspirasjonen kommer tilbake litt etter hvert.
    Håper det, har jo fortsatt mye glede av bloggen.
    Koselige gamle hus. Gleder meg til å se mer fra de.
    Ha ei flott 17.mai feiring :)

    SvarSlett
  2. Hyggelig å se livstegne igjen. (",) Det ser ut som to flotte eiendommer på Værøy, så leser gjerne mer om dem (også), både hos deg og i evt magasiner. Ha ei fortsatt god helg.

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig å se at det kommer noen blogginnlegg her.
    Ser ut som noen flotte eiendommer,hadde vært en fryd å vært å kikka der.
    Håper pinsehelgen har vært fin.Så håper jeg at vi får se noen nye blogginnlegg fra deg snart igjen.
    Klem Christina

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en hilsen hos meg. Takk for besøket og velkommen igjen.